رئیس سازمان آتش نشانی شیراز؛

انفجارکارگاه غیرمجاز سوخت‌گیری گاز با کپسول در شیراز

کدخبر: ۴۴۲۷۳۶
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: یک کارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز فشرده در خیابان محراب شیراز پنجشنبه در اثر انفجار در آتش سوخت که این حادثه سه مصدوم داشت.
انفجارکارگاه غیرمجاز سوخت‌گیری گاز با کپسول در شیراز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز درباره جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این  کارگاه ،گفت: ساعت ۱۳و ۳۶ دقیقه ظهر پنجشنبه یکم مهرماه ۱۴۰۰ یک مورد آتش سوزی گسترده در خیابان محراب به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد.

او افزود: با توجه به حساسیت حادثه و مجاورت این کارگاه با منازل مسکونی، بیش از ۳۰ آتش نشان از 6 ایستگاه عملیاتی با 10 خودروی پشتیبانی از جمله خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند .

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: آتش سوزی در یک کارگاه ۲۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندرهای ال پی جی فعالیت می کرد و تعداد زیادی سیلندرهای گاز مایع ۱۱ کیلویی، پیک نیکی و ۵۰ کیلویی در آن نگهداری می‌شد.

قانع ادامه داد: این کارگاه در منطقه مسکونی و به صورت غیرمجاز فعالیت می کرد که نشت گاز از یک سیلندر در مجاورت شعله باز منجر به انفجارهای شدید و پی در پی  شده و خساراتی را به منازل مسکونی وارد کرده بود.

قانع گفت: شعله های آتش تمامی کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به منازل و انفجار بقیه سیلندرها نیز وجود داشت، از این رو تیم مهار آتش با تقسیم شدن به چند گروه ضمن تخلیه ساکنین از منازل به کنترل و مهار این آتش سرکش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: این آتش سوزی هولناک سه شهروند ( سه کارگر کارگاه) را نیز دچار سوختگی شدید کرد که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

قانع افزود: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندر های موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

وی گفت: در حین این عملیات سنگین و حساس، تیم های عملیاتی با انفجار و آتش سوزی پی در پی ۱۲ مخزن گاز ال پی جی مواجه بودند.

قانع بیان کرد: در حال حاضر و با تلاش آتش نشانان  آتش خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندرها هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید