اعلام لیست نجومی بده ها از سوی مجلس

کدخبر: ۴۴۲۸۵۵
اقتصادنیوز : عضو هیئت رئیسه تفحص از حقوق‌های نجومی گفت: هیئت تلاش دارد، گزارشی به صورت شفاف و با ذکر شرکت‌های متخلف به نمایندگان در جلسه علنی مجلس ارائه کند.
اعلام لیست نجومی بده ها از سوی مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،احسان ارکانی عضو هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای هیئت رئیسه تفحص از حقوق‌های نجومی تشکیل شده است، گفت:این هیئت به زودی و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه آغاز به کار خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه هیئت تفحص از حقوق‌های نجومی  در مدت چند ماه گزارش جامعی را درباره محورهای تفحص از حقوق‌های نجومی تهیه و تدوین خواهد کر ، افزود: هیئت تلاش دارد، گزارشی به صورت شفاف و با ذکر شرکت‌های متخلف به نمایندگان در جلسه علنی مجلس ارائه کند.

عضو هیئت رئیسه تفحص از حقوق‌های نجومی با تاکید بر اینکه قوانین حوزه پرداخت حقوق و پاداش‌ها باید بازنگری و اصلاح شود، گفت: دستگاه‌های ناظر و سازمان بازرسی باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند، نکته بعدی آن است که برداشت‌ها، پرداخت‌ها و مصوبات نباید در اختیار مجامع شرکت‌ها باشد زیرا تعارض منافع بوجود می‌آید.

ارکانی در تشریح چگونگی روند تفحص از حقوق‌های نجومی،گفت:در راستای این تحقیقات مجموعه گزارشات نظارت بر این شرکت ها از دیوان محاسبات کل کشور درخواست خواهد شد و پس از آن در نامه‌ای از تمام دستگاه‌ها خواهیم خواست مصوبات خود را در حوزه پرداخت حقوق‌ها برای هیئت تحقیق و تفحص ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در پایان تصریح کرد: بعد از نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی اسامی شرکت‌های نجومی بگیر اعلام خواهد شد، چرا که دلیل تشکیل این هیئت شفاف سازی درباره حقوق‌های نجومی است و هیئت قطعا تمام اطلاعات را پس از تایید نهایی در یک گزارش شفاف اعلام  خواهد کرد.

گفتنی است با انتخاب اعضای هیئت تفحص از حقوق‌های نجومی ، مالک شریعتی به عنوان رئیس و غلامحسین رضوانی و محمدرضا میرتاج الدین به عنوان نواب رئیس و احسان ارکانی به عنوان دبیر هیئت تفحص انتخاب شدند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید