بحران گیت‌ها در فرودگاه‌های سه شهر انگلیس

کدخبر: ۴۴۲۹۰۹
اقتصادنیوز: بروز نقص فنی در سیستم کامپیوتر فرودگاه‌های انگلیس موجب تشکیل صف‌های طولانی و معطلی چندین ساعته هزاران مسافر شد.
بحران گیت‌ها در فرودگاه‌های سه شهر انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این اختلال عصر جمعه در قسمت گیت‌های الکترونیک ورود مسافران (موسوم به ای‌گیت) در فرودگاه‌های هیترو، منچستر و ادینبرو رخ داد. ای‌گیت‌ها فناوری‌های جدیدی هستند که بر اساس آن مسافران بدون دخالت ماموران مرزی، گذرنامه بیومتریک خود را مقابل صفحه حس‌گر قرار داده و در صورت احراز هویت، وارد کشور می‌شوند.

بروز نقص فنی که هنوز عامل آن اعلام نشده، سبب شد تا تمام مسافران به صف‌های پیشین گذرنامه منتقل شده و ناگزیر ساعت‌ها انتظار بکشند. گزارش‌ها حاکیست که قسمت تحویل بار هم بر اثر نقص فنی با مشکل مواجه و چمدان هزاران مسافر با تاخیر تحویل شد.

در همین پیوند، فرودگاه ادنیرو اعلام کرد که اختلال در بخش کامپیوتر نیروی مرزی انگلیس یک مشکل سراسری است و تلاش‌ها برای حل آن جریان دارد. فرودگاه هیترو لندن هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛ از بروز مشکل در بخش ای‌گیت‌ها مطلع است و «تیم ما سرگرم همکاری با نیروی مرزی است تا هرچه سریع‌تر برای این مساله راه‌حل پیدا کند.

وزارت کشور انگلیس حوالی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی اعلام کرد که مشکل رفع شده و وضعیت به تدریج به حالت عادی باز خواهد گشت. اما طبق آخرین گزارش‌ها، هزاران مسافر هنوز در هواپیما انتظار می‌کشند و به آن‌ها اجازه خروج داده نشده تا تراکم مسافران در داخل فرودگاه‌ها کاهش یابد. این مساله باعث نارضایتی گسترده مسافرانی شده که پس از چندین ساعت پرواز با این وضع روبه رو شده‌اند.

چند سال پیش نیز بروز اختلال در سیستم های تحویل بار ترمینال شماره ۵ فرودگاه هیترو باعث شد که لوازم و بار مسافران به‌درستی تحویل نشود و به مدت یک هفته این فرودگاه را با بحران جدی مواجه کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید