اقدام خطرناک شرکت هایی هواپیمایی علیه مسافران

کدخبر: ۴۴۳۳۲۳
در حالی که شرکت های هواپیمایی با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور ملزم به رعایت استفاده از 60 درصد از ظرفیت خود شدند برخی خبرهای رسیده به اقتصادنیوز حکایت از آن دارد که این الزام از سوی برخی ایرلاین ها رعایت نمی شود.
اقدام خطرناک شرکت هایی هواپیمایی علیه مسافران

به گزارش اقتصادنیوز ؛ با شیوع ویروس کرونا سازمان هواپیمایی کشوری طی پروتکلی به ایرلاین ها اعلام کرد که به منظور کنترل این ویروس تنها می توانند از 60 درصد از ظرفیت خود در هر پرواز استفاده کنند، با توجه به الزام در نظر گرفته شده و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان ایرلاین ها به آنها اجازه داده شد تا نسبت به افزایش قیمت بلیط با توجه به نرخ مصوب از سوی سازمان هواپیمایی اقدام کنند.       

اقدام صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در حالی صورت گرفته که برخی از خبرهای رسیده به اقتصادنیوز حکایت از آن دارد این الزام رعایت نمی شود. برای مثال در پرواز شب گذشته تهران به شیراز  این پروتکل رعایت نشده بود اما قیمت  قیمت بلیط هواپیما نیز بر اساس ظرفیت 60 درصدی محاسبه شده بود. حال مشخص نیست که رعایت پروتکل 60 درصد از سوی سازمان هواپیمایی کشوری حذف شده یا ایرلاین ها پروتکل را نادیده گرفته و با ظرفیت کامل پرواز انجام می دهند؟ بر این اساس در صورت حذف این پروتکل چرا قیمت ها به نرخ قبل محاسبه نشده است؟ از منظر برخی مسافران پروازهای هوایی حذف پروتکل های در شرایطی که هنوز همه گیری کرونا مهار نشده بازی با سلامت و جان و مردم است. به خصوص که شرکت های هوایی هزینه فاصله گذاری را از مردم دریافت می کنند اما از انجام آن خودداری کرده اند.

پیگیری های اقتصادنیوز از سازمان هواپیمایی کشوری حکایت از آن دارد که پروتکل بهداشتی همچنان پابرجاست و شرکت های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند و در صورت عدم رعایت آن متخلف محسوب شده و مسافران می توانند گزارش این تخلف ها را به سازمان هواپیمایی ارائه کنند.     

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید