مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد

بارش‌های پراکنده در نوار شمالی کشور تا پایان هفته

کدخبر: ۴۴۳۵۲۹
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
بارش‌های پراکنده در نوار شمالی کشور تا پایان هفته

 به گزارش اقتصادنیوز به خبرگزاری فارس؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور عنوان کرد: امروز در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده گاهی وزش باد داریم و به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ جریانات مرطوب سواحل غربی خزر در گیلان و شرق اردبیل بارش خفیف آغاز می‌شود. 

وی افزود: در دو روز آینده علاوه بر غرب سواحل خزر و اردبیل در برخی مناطق مازندران و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

وی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری ضمن تقویت سامانه بارشی، بارش در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی ادامه دارد و شدت بارش‌ها روز پنج‌شنبه 8 مهر در شرق استان اردبیل و گیلان و روز جمعه در مازندران، گیلان و شمال و شرق اردبیل خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ساعات بعدازظهر امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در کنار وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت. 

ضیائیان بیان داشت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری سامانه بارشی که روی اقیانوس هند شکل گرفته است به سواحل عمان و جنوب سیستان و بلوچستان نزدیک شده و سبب وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و مواج شدن دریا در این مناطق می‌شود. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 30 و 19 درجه خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای یک‌درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید