سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ؛

استقرار ۶ واحد سیار واکسیناسیون در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

کدخبر: ۴۴۳۵۳۸
سرپرست‌ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شش مرکز سیار به همراه واکسیناتور در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین مستقر شده و در حال تزریق واکسن می باشند.
استقرار ۶ واحد سیار واکسیناسیون در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا؛ علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: برنامه طرح جامع مدیریت کرونا شهرداری تهران ۱۴۰ بند دارد که واکسیناسیون چند بند آن را شامل می شود که این بندها اجرا شد.

او ادامه داد: این طرح ۳ محور کلی دارد که شامل خدمات پزشک درمانی، فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و خدمات و حمایت اجتماعی است. در مرحله اول شروع واکسیناسیون، ستاد کرونا استان تهران از آغاز یک پویش خبر داد که طبق این پویش تا ۱۰ مهر ماه افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند.

نصیری اضافه کرد: پس از شروع طرح اعلام شد که ۷۰۰ هزار ظرفیت تزریق در سطح استان نیاز است و با رویکرد جدید در شهرداری تهران اعلام شد که نیمی از این ظرفیت را شهرداری بر عهده بگیرد. یعنی از ۳۰۰ هزار دُز در ۱۰ روز، ۳۰ هزار دُز در روز را تزریق کند. برای این منظور ۱۳ مرکز ثابت، ۳ مرکز خودرویی و ۱۰ واحد سیار (ون) تجهیز و اختصاص داده شد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: از روز جمعه ۱۳۱ واکسیناتور به طور هم زمان از ۸ صبح تا ۸ شب جهت واکسیناسیون در حال خدمت رسانی هستند.

او در خصوص گروه های هدف برای واکسیناسیون عنوان کرد: در این طرح گروه های آسیب پذیر مانند معتادان داخل کمپ ها، خانواده کودکان کار، معتادان در پاتوق های شهر و اتباع بیگانه غیر مجاز واکسینه می شوند.

نصیری خبر داد: از آغاز واکسیناسیون  تا روز گذشته در پایگاه های سیار(ون) بیش از ۲ هزار ۵۰۰ دُز واکسن برای گروه های آسیب پذیر تزریق شده است.

او ذکر کرد: براساس بانک اطلاعاتی، برنامه ما برای واکسیناسیون گروه های هدف در مرحله اول بالغ بر ۱۲ هزار نفر است و در مرحله دوم واکسیناسیون ایثارگران، جانبازان، معلولین و سالمندانی که امکان خروج از منزل را ندارند، آغاز خواهد شد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۷۲ پایگاه واکسیناسیون وجود دارد که شهرداری پس از تامین مکان ۴۶ پایگاه را در اختیار دانشگاه تهران، شهید بهشتی، مرکز اورژانس و بسیج و سپاه قرار داده است. در مابقی پایگاه ها نیز به تناسب تجهیزاتی ارائه شده است.

او اضافه کرد: در مجموع این ۷۲ پایگاه تا روز جمعه حدود ۲ میلیون دُز واکسن توسط ارگان های مختلف تزریق شده است.

بنابر اعلام سایت شهر، نصیری از طرح های پیش رو خبر داد و گفت: یکی از طرح هایی که درحال بررسی است راه اندازی واحدهای سیار مانند اتوبوس است تا به محلات پرجمعیت مراجعه شده و واکسن عرضه شود تا افرادی که به هر دلیل برای واکسیناسیون امکان رفت و آمد به محلات دیگر را ندارند به راحتی واکسینه شوند. اولویت ستاد نیز مناطق جنوب شهر است.

او بیان کرد: ۶ مرکز سیار به همراه واکسیناتور در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین مستقر شده و در حال تزریق واکسن می باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید