براساس گزارش وزارت بهداشت؛

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی

کدخبر: ۴۴۳۵۶۳
طبق گزارش وزارت بهداشت در روز دوشنبه 5 مهر 1400، در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران؛ مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور از ۵۱ میلیون دُز عبور کرد.

از دیروز (یکشنبه) تا امروز دوشنبه  ۵ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۴۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و  ۲۱۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به  ۵۵میلیون و ۴۷۹ هزار و   ۹۰ نفر رسید و تا کنون ۴۹ میلیون ۶۶۰  هزار و ۹۸نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

۶ هزار و  ۲۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته با مرگ  ۲۸۹  نفر، مجموع تلفات کرونا در کشور به ۱۱۹ هزار و  ۶۴۹ نفر رسید.

تاکنون ۳۱ میلیون و ۸۶۸ هزار و  ۸۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. تاکنون ۳۶  میلیون و ۳۰۳هزار و ۸۲۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و  ۱۵میلیون و  ۶۴۶ هزار و ۹۶۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به  ۵۱  میلیون و ۹۵۰هزار و ۷۸۳ دُز رسیده است. براساس آمار در شبانه روز گذشته، ۹۹۱ هزار و ۸۰۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

طی روزهای گذشته تلفات روزانه کرونا با توجه به واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون روندی کاهشی گرفته و روز ۳۱ شهریور ماه پس از ۵۳ روز که تلفات کرونا به بالای ۳۰۰ نفر افزایش یافت، به رقم ۲۸۶ و زیر ۳۰۰ رسید.  

تلفات کرونا در خیز پنجم که از ابتدای تیر ماه آغاز شد شدت بیشتری گرفت و ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته شکست.

اگرچه اپلیکشین ماسک ۲۳ شهریور ماه از عبور کشور از خیز پنجم کرونا خبر داد و همچنین ۲۶ شهریور ماه در برآوردی دیگر اعلام کرد تهران و چندین شهرستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده اند، اما معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه اعلام کرد که از موج پنجم کرونا رد نشده‌ایم.

قاسم جان بابایی افزود: گاهی ممکن است این شرایط رو به کاهش در برخی استان ها که دستورالعمل ها به درستی رعایت نکنند طولانی شود.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در تجربه های قبل دیدیم گاهی یک پیک در استانی یک تا دو ماه طول می کشد اما در برخی استان ها، تا چهار ماه هم طول می کشد که نمونه های آن را در استان های بزرگ داشتیم.

پنجم مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استانها

هرچند ۲ سال است به واسطه شیوع کرونا، بسیاری از مردم از شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی محروم شده‌اند اما جاماندگان این راهپیمایی امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسیرهایی را به سمت امامزادگان و اماکن متبرکه در شهرهای مختلف کشور پیمودند و در غم سرور و سالار شهیدان سوگواری کردند.

کرونا در ۱۹ ماه گذشته بسیاری از مناسبات از جمله برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی را تحت تاثیر قرار داده است اما شیوع این ویروس مانع آن نشد تا مردم ایران اسلامی، آیین‌های ملی و مذهبی خود را به فراموشی بسپارند بلکه با رعایت پروتکل‌های اجتماعی این مناسبات را برگزار کردند.

بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران گویای آن است که بسیاری از شهرستان‌های غربی و شمال غربی کشور در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه همچنان روند صعودی کرونا را طی می‌کنند و تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در این استان‌ها همچنان بالاست.

در مقابل، کرونا در برخی شهرستان‌های استان خوزستان، سمنان، گلستان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان روند صعودی را طی می‌کند و روز به روز از تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در این استان‌ها کاسته می‌شود.

در مجموع در ایران روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا از روزهای گذشته آغاز شده و امید برای مهار این موج افزایش پافته است.

همچنین امید است با گام‌های خوب و مثبتی که در واکسیناسیون کرونا در نقاط مختلف کشور برداشته شده و روزانه بر تعداد افراد تزریق کننده واکسن افزوده می‌شود، در ماه‌های آینده به سمت مهار این ویروس یا کاهش خطرات آن گام برداریم.

امروز همزمان با اربعین حسینی، مراکز واکسیناسیون در بسیاری از نقاط فعال بود و کار تزریق واکسن ادامه داشت تا هرچه سریعتر ایرانیان در مقابل ویروس منحوس کرونا ایمن شوند.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر بیماران کووید۱۹ کاملا مشهود است به گونه‌ای که براساس آخرین آمار مرگ و میر روزانه کرونا در ۱۶ استان کشور، کمتر از پنج نفر بود.

بر اساس این گزارش استان های کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونا نداشته‌اند و در استان های یزد، ایلام، سمنان و سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته، فقط یک مورد مرگ و میر کرونایی ثبت شده است.

همچنین استان‌های مرکزی، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در این‌بازه زمانی، هر کدام فقط ۲ مورد مرگ و میر کووید۱۹ داشتند و در استان‌های همدان، اردبیل و زنجان در شبانه‌روز گذشته، سه مورد مرگ و میر کرونایی ثبت شده است.

در استان خراسان شمالی نیز چهار مورد و در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری هم پنج‌ مورد مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت شده است.

با این وجود همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم مورد تاکید است چرا که عادی انگاری توسط شهروندان، می‌تواند ایران را وارد پیک ششم کرونا کند.

نقشه+کرونایی+از+سه+مهر+1400

آخرین خبرها از شیوع کرونا و روند واکسیناسیون در استان‌ها

امروز تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا نسبت به روزهای گذشته روند کاهشی را تجربه کرد و  ۱۴ هزار و ۴۷۰ مبتلای جدید به کووید۱۹ و ۲۸۹ فوتی بر اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد. 

آخرین اخبار منتشر شده از سوی خبرنگاران مراکز و دفاتر استانی در ارتباط با کرونا به شرح زیر می‌آید:

البرز: فوت ۱۱ نفر و بستری شدن ۱۲۴ بیمار کووید۱۹ در البرز طی ۲۴ ساعت گذشته/ اکنون ۹۰۴ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

لرستان: پنج بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۴۶۹ نفر رسید. ۳۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شدند تا مجموع مبتلایان به ۱۸۲ هزار و ۵۲۸ نفر برسد.اکنون ۷۱۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی لرستان بستری هستند.

فارس: نیاز به اکسیژن در بیمارستان‌های فارس/ ابتلای ۷۴ نفر به بیماری کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در لارستان/تحویل بیش از ۱۷۴ هزار دُز واکسن به لارستان/ فوت ۳۹۵ لارستانی براثر ابتلا به کرونا از ابتدا تا کنون

خوزستان: تا پایان روز شنبه سوم مهر ماه جاری ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شد/ از جمعیت سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفری بالای ۱۸ سال استان  یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۹۷۹ نفر واکسن نوبت اول و ۹۰۰ هزار و ۹۵۷ نفر هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند.

قم:تمام مراکز واکسیناسیون قم در روز اربعین فعال بودند/روز گذشته با واکسینه شدن بیش از ۱۵ هزار تن در قم، پوشش واکسیناسیون این استان از مرز ۵۰ درصد عبور کرد.

ایلام:۳۸۳ هزار دُز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد/  ۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده اند/ در شبانه روز گذشته ۱۴۰ ابتلای جدید کرونا در ایلام شناسایی شد و مجموع  مبتلایان استان به ۵۹ هزار و ۴۶۹ نفر رسید/کرونا در شبانه روز گذشته یک ایلامی دیگر را به کام مرگ کشاند و مجموع فوتی های استان به هزار و ۶۹ نفر افزایش یافت.

اراک: ۳۸ هزارو ۵۳ دُز واکسن در طرح ایران یاران جوان استان مرکزی تزریق شد/ ۱۲ بیمار کووید ۱۹ طی ۲ روز گذشته در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۷۲۱ نفر رسید/ شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۹۴ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.

آذربایجان غربی: پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون مهاباد به هشت مرکز افزایش یافت/ تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار دُز واکسن کرونا در مهاباد تزریق شده است/تاکنون بیش از ۴۸۰ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سمنان:بستری٢۵ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، در استان سمنان نیز کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به ۸۳۸۲ نفر رسید.

اردبیل: شیوع کرونا در استان اردبیل به پایین‌ترین حد ۲ ماه اخیر رسید/ ابتلای ۳۴ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

تهران:ضدعفونی قطارهای مترو تهران تا قطع کامل زنجیره کرونا ادامه دارد/واحدهای سیار شهرداری تهران بیش از ۳هزار نفر را علیه کروناواکسینه کردند.

بوشهر:  ۲۵ مرکز تزریق واکسن کرونا در استان فعال است و ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این استان معادل ۵۱۴ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اندهمچنین شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است این در حالی است که این رقم در مرداد ماه به هزار نفر  رسیده بود.

تزریق ۹۹۱ هزار و ۸۰۱ دُز واکسن کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تا کنون ۳۶ میلیون و ۳۰۳هزار و ۸۲۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و  ۱۵میلیون و  ۶۴۶ هزار و ۹۶۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به  ۵۱  میلیون و ۹۵۰هزار و ۷۸۳ دُز رسیده است.

همچنین براساس این اطلاعیه در شبانه روز گذشته، ۹۹۱ هزار و ۸۰۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

وزارت بهداشت اعلام کرده است: تا امروز دوشنبه  ۵ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۴۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و  ۲۱۹ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به  ۵۵میلیون و ۴۷۹ هزار و   ۹۰ نفر رسید و تا کنون ۴۹ میلیون ۶۶۰  هزار و ۹۸نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

۶ هزار و  ۲۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته با مرگ  ۲۸۹  نفر، مجموع تلفات کرونا در کشور به ۱۱۹ هزار و  ۶۴۹ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید