اعدام برای ۲ نفر، حبس ابد برای 4 نفر/ دو حکم جدید برای اعضای اخوان‌المسلمین مصر

کدخبر: ۴۴۳۶۰۹
اقتصادنیوز: دادگاهی در مصر با صدور احکامی جدید علیه اخوان‌المسلمین، دو نفر از اعضای این گروه را به اعدام و چهار نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد.
اعدام برای ۲ نفر، حبس ابد برای 4 نفر/ دو حکم جدید برای اعضای اخوان‌المسلمین مصر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از اخبار الیوم، دادگاه جنایی منطقه «منصوره» مصر روز دوشنبه طی حکمی، «احمد محمد فوزی ابو الهدی» و «معز جمال السید عامر» را به اتهام ریختن بنزین روی کارمند محمد رجب سلیمان (۲۷ سال) و سوزندان او هنگام بازگشتش از محل کار در روستایی در سال ۲۰۱۴، به اعدام محکوم کرد.

بنا به این گزارش، فرد قربانی به عنوان یک افسر امنیتی اداری در دانشکده مبانی دین دانشگاه الازهر مصر در شهر منصوره فعالیت می‌کرد.

یک منبع قضایی مصر در این رابطه گفته که این پرونده به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد؛ زمانی که عده‌ای محمد رجب سلیمان را زنده زنده به همراه موتورش آتش زدند و پس از ۱۲ روز تحمل درد در بیمارستان دانشگاه منصوره جان خود را از دست داده است.

اخوان‌المسلمین، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازمان سیاسی حکومت‌های مصر از قرن بیستم به شمار می‌رود.

در پی انقلاب فوریه ۲۰۱۱ و سرنگونی سه دهه حکومت حسنی مبارک، محمد مرسی عضو حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان در تنها انتخابات آزاد تاریخ مصر به قدرت رسید.

محمد مرسی و دولتش پس از یک سال ریاست جمهوری با تظاهرات مخالفان و مداخله ارتش سرنگون شد و به زندان افتاد. وی در سال ۲۰۱۹ و در جریان یکی از جلسات رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه به طرز مشکوکی درگذشت.

دولت مصر اخوان‌المسلمین را از سال ۲۰۱۳ و پس از سرنگونی محمد مرسی از قدرت، در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید