روسیه پهپاد مهاجم به حمیمیم در سوریه را سرنگون کرد

کدخبر: ۴۴۳۶۱۰
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروههای شبه نظامی، پایگاه هوایی «حمیمیم» متعلق به ارتش روسیه واقع در مرکز سوریه را هدف حمله پهپادی قرار دادند.
روسیه پهپاد مهاجم به حمیمیم در سوریه را سرنگون کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور یک فروند پهپاد را که به سمت تأسیسات نظامی روسیه در مرکز سوریه به پرواز درآمده بود، رهگیری کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، سامانه پدافندی «پانتسیر- اس» (Pantsir-S) این پهپاد را که به سمت پایگاه هوایی حمیمیم در حال پرواز بود، هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این حمله پهپادی در دست نیست.

گفتنی است، پایگاه هوایی حمیمیم در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان یکی از مراکز استراتژیک عملیات نظامی روسیه علیه داعش در مجاورت فرودگاه بین‌المللی باسل اسد ساخته شد. امکانات و تجهیزات داخل این پایگاه هوایی در حال حاضر در کنترل ارتش فدراسیون روسیه است که طی توافق‌نامه‌ای که با دولت دمشق به امضا رسانده‌است، از آن استفاده می‌کند. دولت سوریه مسئولیت حفاظت از محیط پایگاه را بر عهده گرفته و روسیه مسئولیت دفاع هوایی و نظارت بر پرسنل پایگاه را عهده دار است. این توافق‌نامه در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷ میلادی امضا شد و مدت زمان این قرارداد ۴۹ سال است که بندی برای تمدید محرمانه آن برای ۲۵ سال دیگر در آن گنجانده شده‌است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید