صدور ویزای ایران برای گردشگران خارجی از آبان‌ماه

کدخبر: ۴۴۳۶۱۵
اقتصادنیوز: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با روز جهانی گردشگری گفت: صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی که از فروردین سال ۹۹ متوقف شده ، با دستور رئیس‌جمهور از آبان‌ماه امسال از سر گرفته می‌شود.
صدور ویزای ایران برای گردشگران خارجی از آبان‌ماه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با روز جهانی گردشگری گفت: صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی که از فروردین سال ۹۹ متوقف شده ، با دستور رئیس‌جمهور از آبان‌ماه امسال از سر گرفته می‌شود.

از فروردین سال 99 در پی انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا صدور ویزای گردشگری ایران برای گردشگران خارجی متوقف شد و تنها مجوز سفرهای درمانی، تجاری و تحصیلی به ایران داده شد، هرچند در پی مطالبات فعالان گردشگری از خرداد ماه همان سال موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی چندین مرتبه در ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شد اما هر بار با شیوع سویه جدید کرونا این موضوع متوقف شد.

بر این اساس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم تودیع و معارفه معاونان میراث فرهنگی و گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه 27 شهریور ماه گفت: با صحبت‌هایی که با رئیس‌جمهور داشتم، منع صدور روادید برداشته خواهد‌ شد؛ رئیس‌جمهور نیز این موضوع را قبول کرده و البته نگرانی‌هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رئیسی ارائه کرده‌ام؛ بسیاری از کشورهای دنیا صدور روادید را شروع کرده‌اند و بهتر است ما نیز این موضوع را شروع کنیم.

اما حالا سید عزت الله ضرغامی همزمان با روز جهانی گردشگری خبر از سرگیری صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی پس از 19 ماه توقف، با دستور رییس‌جمهور از آبان‌ماه امسال خبر داد.

وی با انتشار توییتی نوشت: «از آقای رییس‌جمهور به دلیل مواضع عالمانه و حمایتگرانه نسبت به صنعت گردشگری در جلسه دولت (چهارم مهرماه) و دستور تسریع در صدور ویزای گردشگری تشکر می‌کنم. دیروز استانداران پیشنهادی، همه در مورد گردشگری برنامه ارائه کردند. این خیلی خوب است.»

به دنبال آن شالبافیان معاون گردشگری وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب صدور روادید ورود به ایران در ستاد ملی مقابله با کرونا به‌عنوان هدیه روز جهانی گردشگری به فعالان این حوزه نام برد و گفت: این موضوع از برنامه‌ها و دغدغه‌های اصلی مهندس ضرغامی از ابتدای ورود به این حوزه و حتی قبل از رای اعتماد بود که در دیدارهای ایشان با بخش خصوصی نیز در صدر خواسته‌های این بخش عنوان می‌شد.

معاون گردشگری کشور با اشاره به پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ در تمام سطوح کشور، افزود: در یک ماهه اخیر مهندس ضرغامی با وزرا، هیئت دولت و رئیس‌جمهوری برای تصویب ورود گردشگر و باز شدن مرزها به روی گردشگران خارجی رایزنی‌هایی را انجام داد و موفق به اغناسازی و تصمیمات خوبی در این راستا شد.

شالبافیان به تصویب این موضوع در روز شنبه سوم مهرماه توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: «بنا به این مصوبه امکان ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم مسافر به صورت گروهی و انفرادی برای اتباع ایرانی و خارجی از و به مرزهای ایرانی همانند مرزهای هوایی با ارائه کارت واکسن، ارائه آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مورد تاکید وزارت بهداشت امکانپذیر است.

او همچنین با اشاره به سخنرانی روز یکشنبه رئیس جمهوری در هیئت دولت، خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهوری به مناسبت روز جهانی گردشگری به لزوم حمایت و توجه به صنعت گردشگری تاکید و به از سر گیری صدور روادید اشاره کرد.

شالبافیان ابراز امیدواری کرد که از سرگیری ویزا موجب احیای تدریجی این صنعت و بازگشت امید به فعالان گردشگری باشد و در ادامه اقدامات موثرتری برای حمایت از این صنعت انجام شود.

چندی پیش سیدابرهیم رییسی، رییس‌جمهور به دنبال سرعت گرفتن واکسیناسیون در ایران گفته بود: به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به جای اعمال محدودیت‌های جدید باید درباره رفع محدودیت‌ها برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید