خط و نشان قاطعانه یک مقام عالی‌ ارتش برای دشمنان

کدخبر: ۴۴۴۰۳۷
فرمانده نیروی پدافند هوایی گفت: دنیا و دشمنان می دانند که قدرت رویایی و مقابله با پدافند قدرتمند را نداشته و نخواهند داشت.
خط و نشان قاطعانه یک مقام عالی‌ ارتش برای دشمنان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، مراسم یادواره ۲۴۱ سرباز شهد نیروی پدافند هوایی ارتش روز چهارشنبه با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ  ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ محمد رضا فولادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش  و جمعی از خانواده های شهدا در ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ارتش  برگزار شد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در این مراسم افزود: دشمنان انقلاب با راه انداختن جنگ تحمیلی می خواستند که این انقلاب نوپا را از ریشه برکنند. نمی توانم بگویم جنگ جهانی اما واقعا جنگ جهانی اتفاق افتاد و دنیا در برابر یک کشور و یک انقلاب که تازه شکل گرفته بود ایستاد. اما به همت شهدا و جانبازان و رزمندگان این اتفاق نیفتاد چراکه آنها ایستادگی کردند و از جان و خون خود گذشتند و نگذاشتند که دشمنان ما وجبی از خاک ایران اسلامی را تصاحب کنند.

وی با یادآوری  تمام جنگ هایی که در ایران در طول سالیان گذشته اتفاق افتاد گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که ما یک وجب از خاک میهن اسلامی را واگذار نکردیم آنهم به همت شهدا و ایثارگران بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با تاکید بر این که سربازان وظیفه تاثیرگذارترین نیروها در جنگ‌ها هستند گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس آمار شهدای وظیفه را بررسی کنید به این نتیجه می رسید که وظیفه های ما چه تاثیرگذاری در جنگ تحمیلی داشتند و چه شهدایی را تقدیم انقلاب نوپا کردند.

امیرصباحی فرد با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند نیروی پدافند هوایی اولویت اول نیروهای مسلح است افزود: در 8 سال دفاع مقدس نیروی پدافند خط مقدم جنگ بودند و هر عملیاتی در طول جنگ تحمیلی صورت گرفت زیر چتر قدرتمند پدافند هوایی بود.

وی ادامه داد: از مولفه های تاثیرگذار در پدافند باید به سربازان وظیفه اشاره کنم. کسانی که در 8 سال دفاع مقدس به خصوص در بحث توپچی‌ها سنگربانی کردند سربازان وظیفه بودند. توپ هایی که در مناطق عملیاتی مستقر داشتیم همرزمان من وظیفه ها بودند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با این که در طول جنگ تحمیلی عراق سه بار ناوگان هوایی خود را بازسازی کرد گفت: نیروی پدافند بیش از 650 هواپیمای عراقی را مورد هدف قرار داد و سرنگون کردند که جزو افتخارات این نیرو است.

هشدار یک مقام عالی‌ ارتش به دشمنان/قدرت رویایی و مقابله با پدافند ایران را نداشته و نخواهید داشت

امیرصباحی فرد با بیان این که در عملیات مرصاد 17 سرباز پدافند هوایی را سر بریدند افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس در ارتش بیش از 2 میلیون و 500 سرباز آموزش دید و وارد جبهه های جنگ شد که از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی و نیروی پدافند هوایی است.

وی در ادامه گفت: پدافند هوایی ارتش و کشور در منطقه حرف اول را می زند و قدرت مطلق پدافند هوایی منطقه پدافند هوایی ایران است. دنیا و دشمنان می دانند که قدرت رویایی و مقابله با پدافند قدرتمند را نداشته و نخواهند داشت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی افزود: ما در 8 سال دفاع مقدس ثابت کردیم با تجهیزاتی که خیلی ابتدایی بود توانستیم کار بزرگی انجام دهیم و  امروز که می گوییم قدرت مطلق منطقه‌ای یعنی تجهیزات ما تجهیزات با فناوری به روز دنیا است. ما در لبه فناوری در زمینه تجهیزات پدافند هوایی قرار گرفتیم.

وی با بیان این که همه تجهیزاتی که از آن استفاده می کنیم بومی است که  رزمایش هایی که در چند سال اخیر انجام دادیم نشان دهنده آن است تاکید کرد: مانعی برای کشف و شناسایی هیچ نوع پرنده‌ای با هر سطح مقطعی نداریم. حتی برای کشف و شناسایی هواپیماهای رادار گریز با توجه به تجهیزاتی که داریم مشکلی برای درگیری و انهدام آنها نداریم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برگزاری چنین جلساتی برای یاد شهدا از نیازهای ملی، فکری و روحی  است. بشدت به برگزاری جلساتی که در آن جلسات یاد شهدا، نام و راه و آرمان شهدا مطرح می شود مثل هوا به آن نیاز داریم. همانگونه که هوا به ما حیات می دهد قرار گرفتن در فضای تکریم از شهدا و خانواده های آنها به ما حیات می دهد.

وی افزود:‌ اگر این گونه برنامه ها و جلسات نباشد ما دچار مرگ اجتماعی می شویم بنابراین بشدت محتاج بزرگداشت مردان بزرگی هستیم که در 8 سال دفاع مقدس از استقلال و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند که امروز به تعبیر فرمانده نیروی پدافند هوایی توانستیم قدرت اول منطقه شویم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: بخش عمده ای از بار سنگین صیانت، حراست، استقلال، تمامیت ارضی و مرزی کشور چه در زمان صلح و چه در جنگ برعهده سربازان وظیفه است. سربازان جوان ما نیروی پیشران در دفاع از حیثیت ملی بوده ، هستند و خواهند بود.

در ادامه این مراسم  از کتاب خدمت سربازی در آینه اسلام رونمایی شد . همچنین از تعدادی خانواده شهدا پدافند با اهدا لوح قدردانی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید