ماجرای نامه امیر آبشناسان به صدام چه بود؟

کدخبر: ۴۴۴۱۸۱
ماجرای نامه‌ای که حسن آبشناسان برای صدام نوشت، از ماجراهای مشهور دفاع مقدس است. او از صدام خواسته بود به جای بمباران مناطق غیر نظامی به میدان بیاید و در دشت عباس با حسن و یارانش بجنگند.
ماجرای نامه امیر آبشناسان به صدام چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه جوان، هشتم مهر ۱۳۶۴ امیرحسن آبشناسان فرمانده لشکر ۲۳ نوهد ارتش در جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت رسید. وی از جمله نیروهای زبده ارتش بود که شنیدن نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت و در این سو، قوت قلبی برای رزمندگان بود. آبشناسان، دوستی تنگاتنگی با شهید محمد بروجردی داشت و به رغم سن و تجربه زیادی که داشت، ارتباط نزدیکی با پاسدارها و رزمندگان جوان برقرار می‌کرد و محبوب همگان بود.

 شهید آبشناسان در اولین دوره آموزش تکاوری شرکت کرد و با موفقیت آن را پشت سرگذاشت. اما کار را در همین جا رها نکرد و دوره‌های تکمیلی چتربازی در کوهستان را در ایران و اسکاتلند گذراند و خودش را به عنوان یکی از نخبگان تکاوری ارتش معرفی کند.

ماجرای نامه‌ای که حسن آبشناسان برای صدام نوشت، از ماجراهای مشهور دفاع مقدس است. او از صدام خواسته بود به جای بمباران مناطق غیر نظامی به میدان بیاید و در دشت عباس با حسن و یارانش بجنگند. صدام در پاسخ سرلشکر قادر عبدالحمید را با گروه ویژه‌اش به دشت عباس فرستاد. آبشناسان که در دوره‌های چتربازی اسکاتلند عبدالحمید را شکست داده بود، این‌بار نیز در میدان واقعی جنگ او و نیروهایش را شکست داد و عبدالحمید را به اسارت گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید