برنامه روسیه برای تولید ۱۵۰ میلیون دٌز واکسن کرونا در سه ماه آینده

کدخبر: ۴۴۴۲۴۱
دنیس مانتوروف وزیر صنایع و تجارت روسیه اعلام کرد، در سه ماه آینده در این کشور ۱۵۰ میلیون دٌز واکسن کرونا تولید خواهد شد.
برنامه روسیه برای تولید ۱۵۰ میلیون دٌز واکسن کرونا در سه ماه آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ مانتوروف روز پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا تحت نظارت دولت روسیه گفت: تولید کنندگان واکسن کرونا در روسیه در سه ماه اخیر ۱۱۰ میلیون دٌز واکسن کووید-۱۹ تولید کرده‌اند. 

وی افزود: مجموع تولید واکسن کرونا در روسیه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ۲.۵ برابر بیشتر از سه ماهه دوم امسال بود.

به گفته وزیر صنایع و تجارت روسیه، از ۱۱۰ میلیون دٌز واکسن کرونا تولید شده در سه ماهه سوم سال جاری، ۶۵ میلیون اسپوتنیک وی بود.

مانتوروف خاطرنشان کرد که در مجموع چهار واکسن کرونا در روسیه در سه ماه آینده حدود ۱۵۰ میلیون دٌز تولید خواهد شد. 

 به گزارش خبرگزاری تاس، وزیر صنایع و تجارت روسیه در ماه اوت گذشته نیز اعلام کرد که تاکنون در روسیه بیش از ۷۰ میلیون دٌز کووید-۱۹ تولید شده است که بخش عمده آن اسپوتنیک وی بوده است.  

آمار رسمی نشان می‌دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و چین، سطح واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی‌های قبلی مقام‌های این کشور مطابقت نمی‌کند. 

بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی دولتی واکسیناسیون کرونا در روسیه، تاکنون در این کشور ۴۱ میلیون و ۷۶۱ هزار نفر دو دٌز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

این در حالی است که تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه پیش بینی کرده بود که تا اول پاییز ۶۰ درصد مردم روسیه که شامل نزدیک به ۸۰ میلیون نفر می شود دو دٌز واکسن کرونا را تزریق می‌کنند و به این ترتیب مصونیت عمومی دربرابر کرونا ایجاد خواهد شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید