دلالی مجوز تردد در تهران

کدخبر: ۴۴۴۳۳۰
گزارش‌ها از آن حکایت دارد که در سایه نبود سامانه الکترونیک، پای دلالان به موضوع صدور مجوز تردد بین استانی باز شده است.
دلالی مجوز تردد در تهران

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایسنا، در استان تهران صدور مجوز تردد از طریق ۱۶ فرمانداری صورت می گیرد که از میان آنها فقط ۲ فرمانداری تهران و پاکدشت دارای سامانه الکترونیک برای صدور مجوز تردد هستند و سایر فرمانداری‌ها به صورت دستی و با مراجعه حضوری شهروندان به صدور مجوز اقدام می کنند.

اما همین صدور حضوری مجوزها زمینه برخی تخلفات و سودجویی ها را برای دلالان همیشگی که در هر موقعیتی فعال می شوند، فراهم کرده است؛ دلالانی که به سلامت مردم رحم ندارند و با صدور مجوزهای خارج از قاعده در مسیر انتشار بیشتر این بیماری قدم برمی‌دارند. نمونه آن صدور مجوز تردد فرمانداری یکی از شهرستان‌های استان تهران در کافی‌نتی در خیابان پاسداران است.

پیگیری خبرنگار ایسنا حکایت از آن دارد که کافی‌نت مذکور با دریافت ۸۰ هزار تومان، مجوز سفر به شهرهای مختلف را با سربرگ و مهر فرمانداری رباط‌کریم صادر می‌کند. این کافی‌نت، پول را به صورت نقدی از مشتریانش دریافت و از کشیدن پوز در دفتر خود خودداری می‌کند.

دلالی مجوز تردد در تهران | صدور مجوز فرمانداری رباط‌کریم در پاسداران!

اگرچه اعتبار و اصالت مجوز مذکور محل تردید است، اما در نبود یک سامانه الکترونیک یکپارچه، وقوع این تخلفات محتمل است. در این میان، علاوه بر صدور مجوزهای تقلبی، امکان نظارت و کنترل سیستماتیک نیز وجود ندارد تا ماموران پلیس با درج کدملی افراد در سامانه مذکور، اصالت مجوزها را بررسی و با مجوزهای تقلبی برخورد کنند.

زمین انحرافی رونق مسکن/در اکوایران ببینید:

استانداری پیگیری می‌کند

گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران در تشریح روند دریافت مجوزهای تردد بین استانی گفت: دریافت این مجوزها در شهرستان‌های تهران و پاکدشت تنها از طریق سامانه امکان‌پذیر است و مراجعه حضوری به این فرمانداری‌ها نداریم.

وی افزود: دریافت مجوز در سایر شهرستان‌های استان تهران تنها به شکل مراجعه حضوری به فرمانداری امکانپذیر است و فرد متقاضی باید به فرمانداری مراجعه و با ارائه مستندات نسبت به دریافت مجوز اقدام کند.

گودرزی تاکید کرد: دریافت مجوز خارج از این روال امکان‌پذیر نیست و اعتباری ندارد. به این ترتیب هر فردی نسبت به صدور مجوز در خارج از مجموعه فرمانداری ها اقدام کند، مجوز فاقد اعتبار بوده و تخلف است و با وی برخورد قانونی جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا هیچ فردی نباید خارج از این روال اقدام کند و هیچ فردی هم قادر نخواهد بود به صدور مجوز بیرون از مجموعه فرمانداری اقدام کند. فرد باید مستندات قانونی و شرایط اخذ مجوز داشته باشد و اخذ هرگونه وجه هم برای دریافت مجوز ممنوع است.

معاون امنیتی استانداری تهران از بررسی این موضوع و صدور دستور برای برخورد با کافی‌نت مذکور خبر داد.

گفتنی است پیگیری‌ها برای گفت‌وگو با فرماندار رباط کریم بدون پاسخ ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید