آمادگی تخلیه اضطراری برخی روستاهای جاسک و سیریک

کدخبر: ۴۴۴۳۴۶
اقتصادنیوز : مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بدنبال اعلام هشدار قرمز در مورد وقوع تندباد و طوفان در سواحل شرقی هرمزگان، آمادگی‌های لازم برای تخلیه اضطراری برخی روستاهای ساحلی جاسک و سیریک در حال انجام است.
آمادگی  تخلیه اضطراری برخی روستاهای جاسک و سیریک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس ، مهرداد حسن زاده ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: بدنبال اعلام اخطاریه‌های متعدد از سوی سازمان هواشناسی کشور و هرمزگان مبنی بر در پیش بودن طوفان و تندباد حاره‌ای در سواحل مکران و دریای عمان، اقدامات لازم به منظور کاهش مخاطرات در جریان است.

وی افزود: آمادگی‌های لازم برای تخلیه اضطراری برخی روستاهای ساحلی به منظور در امان ماندن مردم از طغیان دریا و بالاآمدن سطح دریا بدلیل طوفان در حال انجام است و اطلاع‌رسانی گسترده به مردم از طریق بخشداران و دهیاران شهرستان‌های سیریک و جاسک در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، زمان رسیدن این سامانه به مناطق شرقی هرمزگان را احتمالا از فردا عنوان کرد و گفت: با این حال در حال ایجاد آمادگی‌های کامل هستیم و اخطاریه‌های مکرر به شناورهای صیادی و تجاری نیز داده شده تا به سواحل بازگردند و قایق‌ها و دیگر شناورها نیز نسبت به ایمن‌سازی حضور خود در اسکله‌ها اقدام کنند.

  پیش بینی وقوع تندباد تا سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و برخاستن امواجی به ارتفاع ۳ تا ۴ متر بدنبال فعالیت این سامانه در مناطق شرقی هرمزگان و سواحل مکران صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید