اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / جمعه 9 مهر 1400

کدخبر: ۴۴۴۳۸۸
اقتصادنیوز : بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در روز جمعه 9 مهر 1400، در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / جمعه 9 مهر 1400

به گزارش اقتصادنیوزبه  نقل از ایرنا،با تداوم جریان واکسیناسیون و رعایت توصیه های بهداشتی، رخسار کبود استان های کشورمان به تدریج رنگ باز می‌کند؛به طوری که هم اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

با تامین گسترده واکسن و تلاش شبانه روزی ارکان نظام بهداشت و سلامت کشور، سیر کاهشی ابتلا به کرونا و بستری بیماران ادامه دارد که می تواند نویدبخش کنترل  شیوع کووید ۱۹ باشد.

اخبار خوش دریافتی نشان می‌دهد که آمار ابتلا و بستری در مراکز درمانی در استان هایی نیز همچون کرمانشاه، آذربایجان غربی، اردبیل که از آخرین استانهایی بودند که موج پنجم در آن شروع شد، روند کاهشی دارد؛ هر چند شمار بستری‌های کرونا در استان کردستان امروز به ۹۶۳ نفر رسید که بالاترین آمار از ابتدای سال جاری تاکنون است.

در مرزهای غرب کشور عملیات بیماریابی در کنار پذیرایی از زائران اربعین که به کشور بازمی گردند، دنبال می‌شود و در همین حال، واکسیناسیون گروه های هدف در کشور با شتاب پیگیری می شود.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که با تزریق ۵۴ میلیون دُز واکسن در کشور ۶۲ درصد از جمعیت کشورمان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

به واقع، مهمترین عامل قطع زنجیره کرونا، تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه است.

در این میان، دانش آموزان از مهمترین گروه هایی هستند که به واسطه آغاز سال تحصیلی، واکسیناسیون آنها اهمیت خاص دارد و گرچه تزریق واکسن اجباری نیست، اما می طلبد تمامی خانواده‌ها نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

در عین حال، تزریق واکسن ایمنی کامل در برابر ابتلا به کرونا ایجاد نمی‌کند و استفاده از ماسک و رعایت سایر توصیه های بهداشتی هنوز لازم است. 

به گفته کارشناسان، افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند همچنان خطر ابتلا به کرونا برای آنها وجود دارد و تنها در مقابل درگیری شدید ویروس ایمن می شوند.

کرونا ضعیف و ضعیف‌تر در استان‌ها 

البرز/ وند اجرایی واکسیناسیون کرونا ویژه دانش آموزان این استان در حال انجام است/

زنجان/ پوشش واکسیناسیون کرونای افراد بالای ۱۸ سال در زنجان به ۷۳ درصد رسید/ از روز گذشته نیز ۱۲ تیم سیار در مناطق با پوشش کم واکسیناسیون، مستقر شده اند/در زمان حاضر ۲۱ پایگاه واکسیناسیون کووید-۱۹ شهر زنجان در روزهای عادی و تعطیل نسبت به خدمت رسانی اقدام می کنند،/

کرمانشاه/ روند مبتلایان بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه که پس از عبور از قله پیک پنجم کرونا در نیمه شهریورماه کاهشی بوده است، همچنان روند کاهشی دارد/ شاخص بیماران بستری شده طی ۲۴ ساعت که در اول مهرماه تعداد هزار و ۲۷۱ بیماران بود، با ۱۳۱ مورد کاهش ،در روز گذشته به هزار و ۱۴۰ بیمار رسیده است/  تعداد بیماران بستری در بیمارستانها از قله پیک تاکنون در استان حدود ۲۸ درصد کاهش داشته است/ 

آذربایجان غربی/ بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به هزار و ۷۷۹ نفر رسید که حدود ۵۰۰ نفر کمتر از روزهای اوج پیک پنجم کرونا در استان است/طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۳۴۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند./با فوت ۲۱ نفر دیگر در استان کل فوتی ها به ۶ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است/ طی سه  هفته گذشته بارها رکورد روزانه تزریق واکسن کرونا در آذربایجان غربی شکست و در زمان حاضر،  آمار واکسیناسیون کرونا در استان از ۲ میلیون دُز فراتر رفت/ 

لرستان/ ۴۵ هزار و ۵۳۶ دُز واکسن کرونا تاکنون برای گروه‌های هدف واجد شرایط در  شهرستان سلسله  تزریق شده است و مشکلی در خصوص تامین واکسن مورد نیاز وجود ندارد/ ۱۰ شهرستان‌ لرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و شرایط رومشکان زرد است/ ۶ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۴۹۰ نفر رسید/ ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شدند تا مجموع مبتلایان به ۱۸۳ هزار و ۹۱۰ نفر برس/ 

همدان/ واکسن کرونا برای بازیکنان فوتبال استان همدان تزریق می شود/

اردبیل/ روند کاهش تعداد بستری‌های بیماری کوید.۱۹ در استان اردبیل ادامه دارد و در شبانه روز گذشته ۳۲ بیمار جدید در بیمارستان بستری و ۳۳نفر هم با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند/ شمار جان‌باختگان کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر بوده و با این تعداد، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان به ۲ هزار و ۴۷۱ نفر رسیده است/ هم‌اینک شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، اصلاندوز، سرعین، نیر و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند/ 

خراسان رضوی/ ۵۷ درصد جمعیت هدف در خراسان رضوی علیه کرونا واکسینه شدند

خوزستان/ استقبال کمرنگ مردم شادگان از واکسیناسیون / هم اکنون ۱۱۲ بیمار با عوارض حاد تنفسی در بیمارستان‌های آبادان ، خرمشهر و شادگان بستری هستند.

اصفهان/  فوت پنج بیمار مبتلا به گرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی منطقه کاشان/ در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند/  

کرونا در قم هشت قربانی دیگر گرفت

 رئیس علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هشت تَن به علت کرونا در استان قم فوت شدند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در این استان افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به نهم مهرماه جاری، ۷۵ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۳ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مرکزهای درمانی استان قم بستری و همچنین ۶۸ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «نارنجی» است، بیان کرد: ۴۵۷ تن بیمار به علت بیماری کووید-۱۹ در مرکزهای درمانی قم بستری هستند که ۱۰۸ تن از آن‌ها بَدحال هستند.

قدیر با بیان اینکه تاکنون تعداد ۷۵۹ هزار و ۳۴۷ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۷۰۱ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که ۱۷۸ مورد آن مثبت بوده است.  

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۲۰  شهریورماه جاری در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور، به رنگ نارنجی کرونایی در آمد.

روند بستری مبتلایان به کرونا در کرمانشاه کاهشی است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برخلاف آنچه در برخی رسانه های معاند عنوان شده روند مبتلایان بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه که پس از عبور از قله پیک پنجم کرونا در نیمه شهریورماه کاهشی بوده است ، همچنان روند کاهشی دارد.

مهدی محمدی روز جمعه افزود: به عنوان مثال در آغاز مهرماه تعداد هزار و ۲۷۱ بیمار با علائم کرونا در بیمارستانهای این استان بستری بوده اند که با ۱۵۱ مورد کاهش و به صورت میانگین روزانه کاهش حدود ۱۹ بیمار به هزار و ۱۲۰ بیمار رسیده است.

او گفت: در این مدت، ۲ شاخص بیماران بستری در بخش های آی سی یو و بیماران اینتوبه تغییر چندانی نداشته و میانگین حدود روزانه ۲۱۷ بیمار در این بخش ها بستری بوده اند.

وی اظهار داشت: همچنین تعداد بیماران اینتوبه نیز از اول مهرماه تاکنون تغییر معناداری نداشته و به طور میانگین حدود ۴۷ بیمار در این شرایط، تحت مراقبت قرار داشته است.

محمدی اضافه کرد: در این استان شاخص بیماران بستری شده طی ۲۴ ساعت که در اول مهرماه تعداد هزار و ۲۷۱ بیماران بوده است، با ۱۳۱ مورد کاهش ،در روز گذشته به عدد هزار و ۱۴۰ بیمار رسیده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستانها از قله پیک تاکنون در استان حدود ۲۸ درصد کاهش داشته است.

تلفات ناشی از کرونا در کرمانشاه همچنان بالاست

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌ روز گذشته ۱۰ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۵۳۴ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» عصر پنجشنبه افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۱۴۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۴۵ نفر هم وخیم است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شبانه‌ روز گذشته ۲۵۱ نفر شامل ۸۳ بیمار مثبت بستری و ۱۶۸ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۶ نفر کمتر است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۵ نفر در مراکز درمانی استان با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۴۰ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۵۴۲ بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که نسبت به روز قبل ۱۰ نفر بیشتر است.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت،  شهرستان های سرپل ذهاب، پاوه، کرمانشاه، جوانرود، گیلانغرب و هرسین از روز شنبه هفته آینده همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

شهرستان های سنقر و کلیایی، کنگاور، گیلانغرب، روانسر و صحنه هم در وضعیت نارنجی و شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.      

بستری‌های کرونایی در آذربایجان غربی، حدود ۵۰۰ نفر کمتر از روزهای اوج

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به هزار و ۷۷۹ نفر رسید که حدود ۵۰۰ نفر کمتر از روزهای اوج پیک پنجم کرونا در استان است.

دکتر جواد آقازاده روز جمعه افزود: طبق برآوردها، این رقم ۷۲ نفر کمتر از روز گذشته است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۳۴۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از بستری بودن ۳۱۵ نفر از بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۴ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

آقازاده با اشاره به فوت ۲۱ نفر در استان از جمله ۶ نفر در ارومیه و چهار نفر در میاندوآب طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی ها به ۶ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است.

تاکنون حدود ۲۷۷ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۲.۳ درصد از آنان نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

۵ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان جان باختند

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به فوت پنج بیمار مبتلا به گرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه گفت: سه مرد ۵۷، ۶۵، ۸۸ ساله و یک زن ۹۱ ساله در کاشان و یک مرد ۷۵ ساله در آران و بیدگل جان باختند.

مهدی دلاوری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۸۴ مورد جدید به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.

وی ادامه داد:  اکنون ۴۳۲ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۳۳۷ بیمار در کاشان و ۹۵ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۱۳۱ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۲۷ نفر بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه اظهار داشت: ۱۹ بیمار در کاشان و هشت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۶۰ نفر اعلام و اضافه کرد: ۵۶ نفر از بیماران در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۴۱ بیمار با سن ۱۲ تا ۸۳ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۳ نفر با سن ۲۳ تا ۹۱ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۲۳ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: پنج هزار و ۸۵۱ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته وی، ۲۵۹ هزار و ۷۳۱ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۶ هزار و ۹۰۰ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

تزریق ۳۱۰ هزار و ۶۴۶ دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق  ۳۱۰ هزار و ۶۴۶ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: ۲۱۶ هزار ۱۸۱ دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۹۴ هزار و ۴۶۵ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

۴۹۴ نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با شناسایی ۴۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۸ هزار و ۱۱۳ و بیماران سرپایی مثبت به ۸۷ هزار و ۵۷۶ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز جمعه افزود: همچنین با فوت چهار بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۸۸۲ مورد رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۷ نفر بود که ۱۶۸ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۸ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۴۴۱، بهار یک هزار و ۴۲۵، تویسرکان یک هزار و ۴۳۹ رزن یک هزار و ۱۱۹، درگزین ۳۷۶، فامنین ۳۸۷ و کبودراهنگ یک هزار و ۴۰۸ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۳۱۸ نفر در ملایر، سه هزار و ۶۲۰ نفر در نهاوند و ۱۰ هزار و ۹۷۱ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، فامنین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

۱۱۳ بیمار کووید ۱۹ در البرز بستری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که ۱۱۳ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های این استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی روز جمعه به خبرنگاران گفت: اکنون ۸۷۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان داشت: ۷۱هزارو۹۷۳ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته اند که ۶۵ هزارو۵۲ بیمار آنان بهبود یافته اند.

فتحی افزود: هشت بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در البرز جان باختند که شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو۳۴ نفر رسید.

رعایت فاصله اجتماعی ، شستشوی مرتب دست ها و ضد عفونی آنها و استفاده از ماسک مهمترین توصیه ها برای مهار کرونا است.

اکنون ۶ شهرستان تابع البرز در وضعیت نارنجی و یک شهرستان زرد کرونایی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید