احضار سه وزیر رئیسی و رییس سازمان انرژی اتمی به مجلس

کدخبر: ۴۴۴۳۹۷
وزرای جهادکشاورزی، اقتصاد و دارایی، نفت و رییس سازمان انرژی اتمی در هفته پیش روی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی خواهند رفت تا پاسخگوی سوالات نمایندگان بوده روند اجرای برنامه‌ها را گزارش دهند.
احضار سه وزیر رئیسی و  رییس سازمان انرژی اتمی به مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش روی، روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود و در همین ایام نیز کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی طرح‌ها و لوایح مختلفی را همراه با میزبانی از برخی وزرای دولت سیزدهم در دستور کار دارند.

آخرین تحولات فی مابین ایران و جمهوری آذربایجان در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود

ارائه گزارش هیات اعزامی به استان هرمزگان به منظور حضور در آیین استقبال از ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مناطق مرزی استان مزبور در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

بررسی و جمع بندی نهایی لوایح مطروحه در کمیته روابط خارجی درباره: تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی ازکشتی‌ها و موافقت نامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.

همچنین در کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار است در این هفته موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) درخصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا بحث و بررسی شود.

آخرین تحولات فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مسوولان ذی ربط قرار روز یکشنبه در کمیسیون بررسی خواهد شد.

در همین روز طرح ساماندهی و تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه و بررسی لایحه تصویب کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره موافقتنامه‌های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد.

در روز دوشنبه ۱۲ مهرماه نیز نشست تخصصی کمیسیون در خصوص بررسی مباحث مرتبط با شناخت و مطالعه تهدیدهای پیش رو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور مسوولان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، نیرو و سازمان پدافند غیرعامل کشور در محل کمیسیون انجام خواهد شد.

بررسی وضعیت دپو نهاده‌ها با حضور خاندوزی و ساداتی نژاد در کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه، ‌موضوع آخرین وضعیت نهاده‌های دپو شده در بنادر و گمرکات کشور را با حضور «سیدجوادساداتی نژاد» وزیر جهادکشاورزی و «احسان خاندوزی» ‌ وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین مسوولان بانک مرکزی، گمرک، سازمان بنادر و دریانوردی بررسی می‌کنند.

 قرار است روز یکشنبه درکمیسیون کشاورزی طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی بعد از مصوبه سال ۹۰ مجلس شورای اسلامینیز بررسی شود.

بررسی طرح اصلاح تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون اجتماعی مجلس در این هفته ادامه بررسی طرح اصلاح قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و استانی با حضور نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه را در دستور کار دارد.

کمیته اشتغال، کارآفرینی و روابط کار نیز به منظور بررسی طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی هم تشکیل خواهد شد.

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در کمیسیون امور داخلی مجلس بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها روز یکشنبه ۱۱ مهرماه، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور را با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دستگاه های ذی ربط در دستور کار دارند.

همچنین اعضا به تعیین هفت نفر از اعضا کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح عضویت نمایندگان مجلس در ستاد مقابله با کرونا خواهند پرداخت.

کارگروه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان پیشنهاد دهنده، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های ذی ربط نیز در ادامه جلسه روز یکشنبه هفته آتی برگزار خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل ۹۰ می‌رود

اعضای کمیسیون اصل نود مجلس روز یکشنبه نشستی با «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی درباره «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» خواهند داشت. همچنین  نشست عمومی برای بررسی گزارش‌های تهیه شده در باره بنزین پتروشیمی‌ها و نیز خاموشی‌های برق در تابستان اخیر از جمله دستورکارهای پیش بینی شده این کمیسیون است.

لایحه زیرساخت شبکه مخابراتی در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید بررسی می‌شود

براساس دستورکار هفته آینده کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اعضای این کمیسیون لایحه زیرساخت شبکه مادر مخابراتی را با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اصلاعات، سازمان خصوصی‌سازی، دیوان محاسبات کشور و مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی می‌کنند.

بررسی عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیز دیگر دستورکار این کمیسیون است.

ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود

اعضای این کمیسیون طرح ساماندهی صنعت خودررا با حضور عضو شورای نگهبان و مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و اتاق ایران در دستور کار دارند.

وزیر نفت به کمیسیون برنامه و بودجه می‌رود

کمیسیون برنامه، بودجه  و محاسبات مجلس روز یکشنبه با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت و معاونان وی به استماع گزارش و بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت نفت در توسعه میادین، افزایش تولید و فروش نفت و تحقق منابع پیش بینی شده در بودجه سالجاری می‌پردازد.

رسیدگی به طرح انجام پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت و همچنین انتخاب اعضای کمیسیون برای عضویت در برخی کمیسیون‌های مشترک در دستور کار نیز قرار دارد.

کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه نیز در روز یکشنبه رسیدگی به طرح انجام پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت خام و رسیدگی به طرح توسعه و مانع زدائی از صنعت برق کشور را در دستور کار خود دارد.

کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم روز دوشنبه به طرح نظام آماری ایران رسیدگی خواهد کرد.

طرح ممنوعیت خروج مسوولان از کشور در دستور کمیسیون قضایی مجلس

کمیسیون حقوقی و قضایی روز یکشنبه بررسی طرح تشکیل نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق عمومی و بین‌الملل و طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را در دستور کار دارد.

طرح ممنوعیت خروج مسوولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسوولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و بررسی طرح حمایت قضایی از چرخه تولید در مراجع اجرایی در کمیته حقوق خصوصی نیز برای دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون پیش‌بینی شده است.

در روز دوشنبه نیز طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می‌شود.

بررسی طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی پزشکی در کمیسیون بهداشت مجلس

طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی پزشکی و سازمان نظام طب مکمل جمهوری اسلامی ایران و استماع گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد پایش و احصا و میزان تحقق احکام برنامه ششم در دستور کار این هفته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد.

بررسی قوانین و احکام نامعتبر حوزه ورزش در کمیسیون فرهنگی مجلس

بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه ورزش، جمع بندی بازدید اعضای کمیسیون از مراکز فرهنگی، زیارتی، ورزشی و میراثی شهرستان ری و استماع گزارش برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین با حضور مسوولان مربوطه در دستور کار کمیسیون فرهنگی است.

اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی در دستور کار کمیسیون آموزش

ادامه بررسی شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و بررسی طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.

کمیسیون اقتصادی مجلس میزبان وزیر جهاد کشاورزی است

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این هفته میزبان «سیدجوادساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی می‌باشد تا چالش‌ها و فرصت‌های اقتصاد کشاورزی در ایران را بررسی کنند.

کمیسیون انرژی مجلس میزبان محمد اسلامی است

تبادل نظر آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای با حضور «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران و معاونان وی این هفته در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار کمیسیون عمران

بررسی کلیات طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها و بررسی کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس است.

همچنین بررسی کلیات طرح اصلاح ماده (۱) قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن  و ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید