طالبان انبار سلاح‌های مخفی آمریکا را کشف کرد

کدخبر: ۴۴۴۵۸۶
انبارهای تسلیحاتی‌ای که برای حملات "فوری" آمریکا علیه القاعده و داعش آماده و پنهان شده بود، از سوی طالبان کشف شدند.
طالبان انبار سلاح‌های مخفی آمریکا را کشف کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دو انبار عظیم کشف شده، حاوی صدها هزار گلوله، سلاح‌های سنگین، موشک، تجهیزات بقا و حتی قطعات یدکی بالگرد هستند.

دیلی میرر گزارش داد، این انبارها دارای قطعات یدکی بالگردهای جنگی‌ای هستند که در عملیات‌های ضد تروریستی، مسئولیت پشتیبانی هوایی را بر عهده دارند.

این بدین معناست که وعده حملات "فوری" جو بایدن علیه تروریستها، در نبود پایگاه دائمی در افغانستان، با مشکل مواجه خواهد شد.

کشفیات طالبان که در شهرهای مزار شریف در شمال و هرات در غرب افغانستان صورت گرفته،  برای پنتاگون بسیار شرم آور است.

این انبارها پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی به کابل و نداشتن پایگاه داخلی در آنجا، برای مقابله با  دوباره سر برآوردن احتمالی گروه‌های تروریستی در منطقه ساخته شده بودند.

این بدان معنا بود که حمله نیروهای ویژه آمریکا به "تروریست‌ها" تا هفته‌ها بدون نیاز به ورود تسلیحات سنگین به افغانستان، به خوبی تامین می‌شد.

به نقل از یک منبع این یکی از بزرگترین ضربه‌ها به آمریکا از منظر عملیات‌های آینده‌اش علیه القاعده، داعش و دیگر گروه های نوظهور است. به عنوان یک انبار تدارکات لجستیکی که از قبل در خاک افغانستان وجود داشت، این انبارها مخازنی ارزشمند برای حملاتی تمام عیار علیه تروریست‌ها محسوب می‌شدند.

این منبع افزود: از آنجا که مناطق همجوار افغانستان غالبا ناامن هستند، تشکیل زنجیره تامین تسلیهات از فراز آسمان کشورهای همسایه، برای آمریکا بسیار مشکل است، و وجود این انبارها بدین معنا بود که در صورت بازگشت ناگهانی و بدون تسلیحات نیروهای آمریکایی به منطقه، تسلیحات مورد نیازشان از قبل در افغانستان تعبیه شده بود؛ این در عملیات‌های ضد تروریستی امتیاز مهمی برای آمریکا محسوب می‌شد.

وی افزود: آمریکایی ها نمی‌خواستند این خبر منتشر شود زیرا رسوایی‌ای بدتر از خروج فضاحت‌بارشان از افغانستان به بار می‌آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید