ماکرون: در کنار قبرس خواهیم ماند

کدخبر: ۴۴۴۶۰۳
رئیس جمهور فرانسه به همتای قبرسی خود در "روز استقلال قبرس" گفت: من مشتاقانه منتظر تقویت اعتماد و دوستی میان دو کشور هستم.
ماکرون: در کنار قبرس خواهیم ماند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: فرانسه به حقوق حاکمیت قبرس و تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای یافتن راه حلی جامع، پایدار و عادلانه نسبت به مسئله قبرس در چارچوب تعریف شده از سوی سازمان ملل عمیقا متعهد است و به آن احترام می‌گذارد. فرانسه مثل همیشه در کنار قبرسی‌ها خواهد ماند.

گریک سیتی تایمز گزارش داد، براساس بیانیه نیکوس آناستازیادس، رهبر دولت قبرس یونانی‌نشین، رئیس جمهور فرانسه در پیامی به مناسب جشن ملی استقلال قبرس اظهار کرد: من خوشحالم که به نمایندگی از مردم فرانسه و خودم صادقانه‌ترین تبریک و بهترین آرزوها را برای شما و مردم قبرس دارم. من مشتاقانه منتظر تقویت اعتماد و دوستی میان دو کشور هستم. این مهم است که در شرایط پیچیده و بین‌المللی هر دو کشور در کنار یکدیگر روی مسائلی که منفعت هر دو را به دنبال دارد، متمرکز شوند تا چالش‌های پیش رو را حل و فصل کنند.

ماکرون گفت: ما مشتاقانه منتظر ریاست خود بر شورای اتحادیه اروپا هستیم که در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز می‌شود تا بتوانیم اقتصادمان را که به علت بحران سلامت و تثبیت حاکمیت اروپا آسیب دیده، تقویت کنیم. من می‌دانم که این هدف و آرزو در قبرس اتفاق می‌افتد و از این جهت ما می‌توانیم روی کمک‌ شما حساب کنیم.

رئیس جمهور فرانسه همچنین ابراز امیدواری کرد که "در ماه‌های آینده ما می‌توانیم به تقویت روابط دوجانبه خود بپردازیم  روابط اقتصادی خود را به سطح مشارکت سیاسی‌مان برسانیم و مبادلات فرهنگی، آموزشی و علمی خود را به خصوص ترویج زبان فرانسه در قبرس افزایش دهیم."

ماکرون به عنوان جمله آخر افزود: آقای رئیس جمهور آناستازیادس، بار دیگر اطمینان خاطر و درخواست‌های صادقانه خودم را ابراز می‌کنم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید