استانی که در شبانه روز گذشته فوتی کرونا نداشته است+ آمار

کدخبر: ۴۴۴۶۹۴
آمارهای اعلام شده توسط دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد که این استان ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز شنبه را بدون مرگ بیماران کرونایی سپری کرده تا زنجیره مرگ کرونایی پس از ۸۹ روز پاره شود.
استانی که در شبانه روز گذشته فوتی کرونا نداشته است+ آمار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ جدیدترین آمارهای کرونایی مازندران نشان می‌دهد که در شبانه‌روز منتهی به ظهر شنبه ۱۰ مهر هیچ مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در مازندران ثبت نشد. به این ترتیب پس از حدود سه ماه، شبانه‌روز بدون مرگ کرونایی در مازندران ثبت شد.

آخرین باری که شبانه‌روز بدون مرگ کرونایی در مازندران ثبت شد ۱۴ تیر و هفته دوم آغاز موج پنجم کرونا در این استان بود، اما پس از آن آمار مرگ‌های کرونایی مازندران روندی افزایشی گرفت و در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ مرداد تا ۵۰ نفر در شبانه‌روز نیز رسید. پس از آن روند مرگ‌های کرونایی در شیب کاهشی قرار گرفت و ۲۰ شهریور پس از ۵۶ روز یک رقمی شد.

بر اساس آمارهای موجود از ابتدای سال جاری تا ظهر امروز -۱۰ مهر- مجموع بیمارانی که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران جان باختند به دو هزار و ۴۲۸ نفر رسید که یک‌هزار و ۲۹ نفر –معادل ۴۲ درصد- این مرگ‌ها مربوط به مرداد ماه است.

بر اساس آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، فروردین امسال ۲۵۰ نفر، در اردیبهشت ۲۷۹ نفر، خرداد ۶۶ نفر، تیر ۱۶۷ نفر، مرداد یکهزار و ۲۹ نفر و شهریور امسال نیز ۵۹۳ نفر در بیمارستان‌های مازندران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. از یکم تا ۱۰ مهر نیز ۴۴ مرگ ناشی از کرونا در بیمارستان‌های مازندران ثبت شده است.

طبق آخرین آمار اعلام شده مجموع تعداد بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران به ۳۹۷ نفر رسید. از این تعداد ۹۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که کمترین تعداد بیماران بدحال کرونایی مازندران در ۹۵ روز گذشته است.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد با افزایشی شدن تعداد مجموع بستری‌شدگان آغاز شده بود و تا ۲۱ مرداد که مجموع بستری‌شدگان به چهار هزار و ۷۶ نفر رسید این روند افزایشی ادامه داشت و پس از آن در مسیر کاهشی قرار گرفت. همزمان با آغاز روند کاهشی آمارهای کرونا در مازندران نیز سرعت واکسیناسیون در این استان افزایش یافت. طبق آخرین آمارهای رسمی تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در مازندران به جامعه هدف بالای ۱۸ سال تزریق شده که بیش از ۴۰۰ هزار دُز توسط دانشگاه علوم پزشکی و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارائه شده است.

به گفته دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در حال حاضر ۷۴۰ هزار نفر در مازندران هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند و به ۶۷ درصد جامعه هدف استان نیز دست‌کم یک دُز واکسن تزریق شده است ، اما پایین بودن میزان توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران یکی از نگرانی‌های جدی مسئولان این استان است. بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مازندران از ۴۵ درصد در ۲۵ شهریور اکنون به ۴۰ درصد رسیده است.

در حال حاضر پنج شهرستان فریدونکنار، عباس‌آباد، کلاردشت، سیمرغ و میاندورود در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و رنگ کرونایی ۱۶ شهرستان بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، گلوگاه، سوادکوه شمالی و بابلسر زرد است. رامسر نیز تنها دشهرستان مازندران است که هنوز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید