رسانه چینی مدعی شد؛

منشأ اولیه ویروس کرونا، یک محموله خرچنگ وارداتی از آمریکا بود!

کدخبر: ۴۴۴۸۴۶
یکی از پرخواننده‌ترین پایگاه‌های خبری وابسته به دولت چین ادعا کرده که یک محموله بار خرچنگ متعلق به ایالت "مین" آمریکا مقصر احتمالی شروع همه گیری کروناویروس است.
منشأ اولیه ویروس کرونا، یک محموله خرچنگ وارداتی از آمریکا بود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یکی از پرخواننده‌ترین پایگاه‌های خبری وابسته به دولت چین ادعا کرده که یک محموله بار خرچنگ متعلق به ایالت "مین" آمریکا مقصر احتمالی شروع همه گیری کروناویروس است.

به گزارش یاهونیوز، این در حالی است که یک مقام ارشد ایالت مین (Maine) آمریکا این ادعا را "مهمل" خوانده است.

پایگاه خبری "سینا" (Sina)، یکی از پرخواننده‌ترین پایگاه‌های روی اینترنت تحت کنترل دولت چین،‌ گزارش کرده اواسط نوامبر ۲۰۱۹ یک محموله بار غذاهای دریایی از ایالت مین آمریکا به "بازار غذاهای دریایی جنوب چین در ووهان" که همچنین با عبارت "بازار غذاهای دریایی هوانان" شناخته می‌شود، منتقل شد؛‌ اینجا همان جایی است که اواخر ۲۰۱۹ نخستین گزارش مربوط به ویروس در آن منتشر شد.

بر اساس متن ترجمه شده مقاله پایگاه "سینا"، در عرض چند هفته بعد از آن کارکنان این بازار یکی بعد از دیگری شروع به تجربه "علایم ذات الریه‌ای که منشا آن ناشناخته بود" کردند.

به نوشته پایگاه سینا،"شرکت سیشل" در ناحیه یورک کاونتی آمریکا منشا اولیه این بار خرچنگ بوده است. شرکت سیشل وجود ندارد اما در نقشه قرار داده شده در این مقاله مقر شرکتی تحت عنوان Maine Coast Shellfish که صادرکننده خرچنگ است به عنوان مقر آن شرکت شناسایی شده است.

در این مقاله آمده است،‌ محموله‌ای متشکل از ۵۵ جعبه از خرچنگهای یخ زده در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ وارد فرودگاه شانگهای پودونگ شده و در ادامه بین ۲۶ مشتری در سراسر آن کشور از جمله یک فروشنده در محل بازار غذاهای دریایی هوانان که نامش فاش نشده، توزیع شد.

تام آدامز، رئیس شرکت Maine Coast Shellfish در مصاحبه‌ای با پورتلند پرس هرالد گفت نمی‌داند چرا شرکت او نامش در این زمینه برجسته شده اما گفت: این می‌تواند تلاشی برای "دفع برخی از تبلیغات بد" از چین و این که اولین مکان گزارش شدن ویروس بوده، باشد. از نظر من این فکر که منشا این ویروس از ایالت مین و یک محموله خرچنگ مربوط به سال ۲۰۱۹ بوده، پوچ است.

عدم اعتماد ایکس فایو روسیه به ایران/در اکوایران ببینید:

رابرت لانگ، سخنگوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالت مین هم چنین ادعایی را نپذیرفته و گفت:‌ هیچ سند و مدرک علمی برای پشتیبانی از این ادعاهای مهمل وجود ندارد.

آدامز در مصاحبه‌ای با SeafoodSource عنوان کرد که "سازمانهای حوزه سلامت عمومی در سراسر جهان با اطمینان گفته‌اند مواد غذایی وارداتی عامل کووید-۱۹ نیستند. شرکت Maine Coast اطلاعاتی که از این ادعا حمایت کند، ندارد."

پایگاه خبری سینا می‌گوید، بروز "ذات‌الریه سیگارهای الکترونیکی" در ژوئیه ۲۰۱۹ در بیمارستان یورک ایالات مین، سند و مدرک بیشتری درباره منشا ویروس است. این بیمارستان در نزدیکی مقر شرکت Maine Coast Shellfish است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید