تنش میان ترکیه با یونان بالا گرفت/ ترکیه هشدار داد

کدخبر: ۴۴۴۹۶۱
وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه ای اعلام کرد که آنکارا با استفاده از کانال‌های دیپلماتیک، مواضع غیرقانونی، تحریک‌آمیز و خصمانه یونان را پیگیری و محکوم خواهد کرد.
 تنش میان ترکیه با یونان بالا گرفت/ ترکیه هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازمهر، «وزارت دفاع ترکیه» در ارتباط با تنش جاری این کشور با یونان اعلام کرد که آنکارا با استفاده از کانال‌های دیپلماتیک، مواضع غیرقانونی، تحریک‌آمیز و خصمانه یونان را پیگیری و محکوم خواهد کرد.

آناتولی گزارش داد، در این ارتباط، روابط عمومی وزارت دفاع ترکیه با لحنی هشدار آمیز گفته است: پاسخ میدانی به مواضع غیرقانونی یونان در سطح مقابله به مثل به طور حتم شدنی و انجام خواهد شد.

این بیانیه وزارت دفاع ترکیه یک روز پس انتشار بیانیه مشابه از سوی وزارت خارجه این کشور منتشر شده است.

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای دلیل تشدید تنش در شرق مدیترانه را ادعاهای حداکثری در خصوص محدوده دریایی توسط یونان و اقدامات یک جانبه این کشور و بخش روم‌نشین قبرس دانست و هشدار داد که آنکارا با قاطعیت از حقوق خود و جمهوری تُرک قبرس شمالی محافظت خواهد کرد.

در این بیانیه با یادآوری پیشنهاد سال پیش رئیس جمهور ترکیه به اتحادیه اروپا برای تشکیل یک کنفرانس جامع در شرق مدیترانه برای بررسی مسائل موجود و استفاده از منابع هیدروکربنی، آمده بود: در حالی که همه این پیشنهادات روی میز است، در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود که یونان و بخش روم‌نشین قبرس تلاش می‌کنند با افزایش تنش در شرق مدیترانه درگیر فعالیت‌های یکجانبه و تحریک آمیز شوند.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه تأکید کرد: در واقع علاوه بر تلاش‌های اخیر یونان برای نقض فلات قاره‌ای ما، بخش روم‌نشین قبرس نیز اعلام کرده که از روز ۳ اکتبر با یک کشتی ایتالیایی و با پرچم مالت تحقیقاتی را انجام می‌دهند که حقوق جمهوری تُرک قبرس شمالی و فلات قاره‌ای کشور ما را نقض می‌کند. آنان همچنین اعلام کرده‌اند که در ماه نوامبر حفاری جدیدی را در جنوب جزیره آغاز خواهند کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد: همه این اقدامات یک جانبه باعث افزایش تنش‌ها و تهدید صلح و ثبات در شرق مدیترانه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک