ثبت روز بدون فوتی کرونا در این استان

کدخبر: ۴۴۵۰۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۳۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و خوشبختانه طی این مدت هیچ بیماری بر اثر این ابتلا به این ویروس فوت نکرده است.
ثبت روز بدون فوتی کرونا در این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۳۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و خوشبختانه طی این مدت هیچ بیماری بر اثر این ابتلا به این ویروس فوت نکرده است.

وی افزود: همچنین طی همین مدت ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۱۲ نفر کاهش یافته که از این تعداد ۵۳ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۱۲۴ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های گرمی، نمین، کوثر، سرعین، بیله‌سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

تزریق بیش از ۹۳۵ هزار دُز واکسن

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها همچنان ضروری و لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۹۳۵ هزار و ۷۹۶ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۶۷۸ هزار و ۵۱۴ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۵۷ هزار و ۲۸۲ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید