اسامی ۵۶۵ اسرائیلی در فهرست اسناد پاندورا

کدخبر: ۴۴۵۱۳۸
بررسی حدود دوازده میلیون فایل که از چهارده شرکت مختلف در سراسر جهان به دست آمده است، فاش کرد که نام چند صد چهره شناخته شده رژیم صهیونیستی در "اسناد پاندورا" دیده می‌شود.
اسامی ۵۶۵ اسرائیلی در فهرست اسناد پاندورا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نام ۵۶۵ اسرائیلی در اسناد پاندورا که کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی منتشر کرد و سازمان غیرانتفاعی روزنامه‌نگاران تحقیقی شومریم هم با آن همکاری داشت، وجود دارد.

تایمز اسرائیل گزارش داد، از جمله چهره‌های سرشناس این فهرست که با همکاری ۶۰۰ روزنامه‌نگار از ۱۵۰ رسانه در ۱۱۷ کشور به دست آمده است، می‌توان به نام حییم رامون، وزیر دادگستری سابق از حزب کارگر رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

نام حییم رامون در یک معامله مشکوک املاک گردشگری در مونته‌نگرو با مارتین اشلاف، غول کازینودارهای اتریشی مطرح شده است.

ماجرا از تشکیل شرکتی در سال ۲۰۰۶ با یک وام بیست میلیون یورویی از یک بانک اتریشی آغاز شد تا یک پروژه گردشگری در مونته‌نگرو راه‌اندازی شود. این شرکت خرید زمین در این منطقه را آغاز کرد اما به بحران مالی ۲۰۰۸ برخورد کرد و در سال ۲۰۱۳ به شرکت تحت مالکیت اشلاف فروخته شد. این شرکت در ۲۰۱۶ بدهی ۵۲ میلیون یورویی بر جای گذاشت و به یک شرکت قبرسی که بخشی از آن متعلق به حییم رامون بود، فروخته شد. این اسناد نشان می‌دهند که رامون بعدا تنها مالک آن شد.

مارتین اشلاف نام شناخته‌شده‌ای در اسرائیل است و به پرونده‌های فساد سیاستمداران صهیونیست زیادی از جمله آویگدور لیبرمن که اکنون وزیر دارایی اسرائیل است، ارتباط دارد. لیبرمن در پرونده خود تبرئه شد.  

همچنین در اسناد پاندورا نام بنی اشتاینمتز، غول الماس اسرائیل به چشم می‌خورد که که امسال به جرم ارتشا در دادگاه ژنو محکوم شد. در پرونده جداگانه‌ای، اشتاینمتز سال گذشته در رومانی به همراه یک مشاور سیاسی به نام تال سیلبراشتاین غیابی هر کدام به پنج سال حبس بابت یک پرونده جرایم سازمان‌یافته محکوم شدند.

از دیگر سیاستمداران فاسد صهیونیست که نامشان در اسناد پاندورا آمده است، می‌توان به نیر برکات از قانونگذاران حزب لیکود اشاره کرد. او سابقا وزیر دارایی اسرائیل بود و سال گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی گفته بود اگر بخواهد دولتی تشکیل دهد، همین سمت را به او میدهد. مجله فوربس در سال ۲۰۱۹ ثروت خالص این قانونگذار اسرائیلی را ۱۳۹ میلیون دلار برآورد کرد.  

براساس تحقیقات کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی، نام چندین رئیس کشور و دولت از جمله پادشاه اردن و نخست‌وزیر جمهوری چک در فهرست کسانی که دارایی‌های محرمانه اعلام نشده دارند، قرار گرفته است. تحقیقات اسناد پاندورا بر پایه افشای حدود ۱۲ میلیون سند از ۱۴ شرکت خدمات مالی در سراسر جهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید