مجازات برای مسئولانی که اموال خود را کتمان یا خلاف واقع اعلام کنند

کدخبر: ۴۴۵۳۲۷
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در تشریح مصوبه دوم اعضای کمیسیون متبوعش، گفت: براساس مصوبه دیگر اعضای کمیسیون، اگر مقامات اموال خود را کتمان کرده و اعلام نکردند یا خلاف واقع اعلام کردند مجازات درجه 6 و انفصال از خدمت برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.
مجازات برای مسئولانی که اموال خود را کتمان یا خلاف واقع اعلام کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، اگر مقامات اموال خود را کتمان و اعلام نکردند یا خلاف واقع اعلام کردند مجازات درجه ۶ و انفصال از خدمت برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان گفت: رسیدگی به طرح مذکور با حضور مسئولانی از وزارت اطلاعات، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، وزارت دادگستری و همچنین مرکز پژوهش های مجلس و مرکز تحقیقات قم در دستورکار جلسه اخیر اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه 2 ماده از طرح ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان  بررسی و به تصویب رسید، افزود: براساس مصوبه اول اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی، مسئولان و کارگزاران ملزم به ثبت اموال هستند و در غیر این صورت از حقوق و مزایا محروم می شوند و حکم انتصاب آنها به تاخیر می افتد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در تشریح مصوبه دوم اعضای کمیسیون متبوعش، بیان کرد: براساس مصوبه دیگر اعضای کمیسیون، اگر مقامات اموال خود را کتمان کرده و اعلام نکردند یا خلاف واقع اعلام کردند مجازات درجه 6 و انفصال از خدمت برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی اظهار کرد: رسیدگی به سایر مفاد طرح ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد که پس از اتمام بررسی ها، طرح جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید