لو دادن عملیات سری موساد توسط بنت

کدخبر: ۴۴۵۳۶۱
هواپیمای آراد، عضو نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۶ در جریان انجام حملات در منطقه، در لبنان سقوط کرد و خودش نیز مفقود شد. رژیم صهیونیستی بر این باور است که او همچنان در قید حیات است.
لو دادن عملیات سری موساد توسط بنت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آناتولی اعلام کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عملیات جدید سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برای جستجوی خلبان ران آراد پرده برداشت که از سال ۱۹۸۶ در جنوب لبنان مفقود شده است‌.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت، مزدوران موساد ماه میلادی گذشته در یک ماموریت "شجاعانه"، جمع آوری اطلاعات جدید درمورد خلبان مفقودی ران آراد را شروع کردند.

وی بدون بیان جزئیات گفت، با این عملیات موافقت کرده است و در حال حاضر همین قدر می‌تواند بگوید که این عملیات پیچیده و گسترده بود.

هواپیمای آراد، عضو نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۶ در جریان انجام حملات در منطقه، در لبنان سقوط کرد و خودش نیز مفقود شد. رژیم صهیونیستی بر این باور است که او همچنان در قید حیات است.

بنت در حالی این اظهارات را مطرح کرد که رئیس موساد پس از این عملیات اعلام کرد، عملیات جستجوی آراد شجاعانه و پیچیده بود و در کشورهای مختلف انجام شد؛ اما موفقیتی در پی نداشت. این عملیات شکست خورد؛ اما تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ضمن انتقاد از بنت گفت: می دانیم بنت افتخار به عملیات محرمانه را از چه کسی آموخته است؛ اما به نظر می‌رسد این کار دیگر زیاده روی است. در چنین شرایطی تنها اطلاع رسانی به خانواده آراد کفایت می‌کرد نه اینکه از تریبون کنست به همه اسرائیلی‌ها اعلام شود. این زیاده گویی بنت تا حدودی کودکانه بود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع امنیتی ارشد اعلام کرد، بنت از این عملیات بهره برداری سیاسی کرد؛ در حالی که هنوز معمای آراد حل نشده است.

تحلیلگر این شبکه هم گفت، آنچه اتفاق افتاد کاملاً بی‌فایده بود. در واقع هدف واقعی تلاش برای نشان دادن نخست وزیری بود که اطلاعات محرمانه‌ای را با خود به کنست آورده است. اقدام بنت بچگانه و مصنوعی بود. حتی اگر به امنیت ضرر نرساند مطمئنا این احساس را هم به وجود نمی‌آورد که نخست وزیر اعتماد به نفس دارد و نخست وزیر است. نباید به چنین اطلاعات محرمانه‌ای افتخار کرد.

خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گفت، دو نهاد امنیتی و نظامی از این حرف‌های بنت انتقاد می‌کنند. بهتر بود این اطلاعات فاش نشود؛ چرا که موفقیتی حاصل نشده است.

یوآو گالانت، وزیر سابق آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در مورد افشای این عملیات توسط بنت گفت، این اقدام مسخره پس از گذشت یک یا دو هفته از اجرای عملیات برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مناسب نیست.

گفتنی است این نخستین عملیات سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی برای آگاهی از سرنوشت خلبان آراد نیست. در ماه نوامبر رسانه‌های صهیونیستی از عملیات گسترده نظامی موساد، شاباک و ارتش این رژیم در ابتدای سال ۲۰۰۷ خبر دادند. رسانه‌ها در آن زمان به نقل از ایهود المرت، نخست وزیر وقت اعلام کردند که آراد در لبنان باقیمانده و زنده نیست.

اکتبر ۲۰۱۶ سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی به دولت این رژیم اعلام کرد که براساس دو گزارش صادره از سرویس اطلاعات نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی و موساد، ران آراد در سال ۱۹۸۸ مرده است.

امنیت عمومی لبنان هم سپتامبر ۲۰۱۹ مزدور رژیم صهیونیستی را بازداشت کرد که ماموریتش نفوذ به حزب الله بود. این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرد بازداشتی تلاش داشت اطلاعاتی را در مورد خلبان صهیونیستی آراد به دست آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید