اداره کل آموزش و پرورش قم اعلام کرد:

دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه برای واکسیناسیون کرونا اقدام کنند

کدخبر: ۴۴۵۵۶۹
اداره کل آموزش و پرورش استان قم در اطلاعیه ای درخصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام کرد: دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه با مراجعه به سامانه «ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» برای واکسیناسیون اقدام کنند.
دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه برای واکسیناسیون کرونا اقدام کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، در این اطلاعیه آمده است: به استناد مصوبات هشتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا (۷ مهرماه جاری) و مصوبات یکصد و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا (۱۴ مهرماه جاری) نظر به اینکه یکی از الزامات بازگشایی مدارس واکسیناسیون دانش آموزان است، دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه از ۱۵ تا ۱۸ مهرماه جاری با ورود به سامانه «ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و نوبت‌گیری برای واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مراجعه دانش‌آموزان به مراکز واکسیناسیون همراه با یکی از والدین الزامی است؛ مراجعه به مراکز واکسیناسیون بر اساس نوبت‌گیری از سامانه سلامت امکان‌ پذیر است و دانش‌آموزان باید قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون صبحانه کامل میل نمایند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۲۰  شهریورماه جاری در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور، به رنگ نارنجی کرونایی در آمد. 

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.       

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» توصیه شده است.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.  

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند. 

 

  •  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید