هشدار جدی آمریکا به محمود عباس

کدخبر: ۴۴۵۵۸۸
دولت آمریکا یک پیام هشدار برای «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ارسال کرد.
هشدار جدی آمریکا به محمود عباس

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع عبری‌زبان،‌ شامگاه چهارشنبه، گزارش دادند که دولت آمریکا یک پیام هشدار برای «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ارسال کرده است.

 پایگاه خبری «قدس» به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که واشنگتن از محمود عباس خواسته است که اصلاحاتی در تشکیلات خود گردان انجام دهد.

بر اساس این گزارش، «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از محمود عباس خواسته است که دولت «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان را تغییر دهد و آن را با آنچه دولتی به نمایندگی از تمام فلسطینیان خوانده،‌ جایگزین کند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین خبر داد که در پیام هشدار واشنگتن به رئیس تشکیلات خودگردان آمده است که محمود عباس نباید تل‌‌آویو را به تعلیق توافق‌های امضاء‌شده تهدید کند و از همکاری با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تشکیل دولتی تکنوکرات دست بردارد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عبری‌زبان اخیرا گزارش دادند که رئیس‌جمهور آمریکا دیدار با محمود عباس رد کرده است.

پایگاه خبری «والا» در این خصوص گزارش داده بود که کاخ سفید درخواست رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با بایدن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را نپذیرفته است.

والا به نقل از منابع فلسطینی و آمریکایی در این خصوص گزارش داده بود که درخواست دیدار محمود عباس به دولت آمریکا انتقال داده شده؛ اما با این ادعا که بایدن در جریان مشارکت در مجمع عمومی سازمان ملل قصد شرکت در دیدارهای حاشیه‌ای را ندارد و برنامه‌های او اجازه دیدار با رئیس‌ تشکیلات خودگردان را نمی‌دهد، به درخواست مذکور پاسخ منفی داده شده است.

 رئیس تشکیلات خودگردان پس از مواجه شدن با این پاسخ واشنگتن، تصمیم گرفت که به آمریکا سفر نکند و تنها به ارسال یک فایل ضبط‌شده برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بسنده کند.

با این حال، منابع مذکور به والا خبر داده بودند که در پایان کار مشخص شده است که بایدن با تعدادی از سران کشورها در حاشیه جلسات مجمع عمومی دیدار داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید