توجیه عجیب برای کاهش محبوبیت بایدن!

کدخبر: ۴۴۶۰۵۲
دبیر مطبوعاتی کاخ سفید علت کاهش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا را همه‌گیری ویروس کرونا خواند.
توجیه عجیب برای کاهش محبوبیت بایدن!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی در دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد که میزان رضایت مندی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۳۸ درصد است و ۵۳ درصد اظهار می‌کنند که نحوه‌ مدیریت ریاست جمهوری بایدن ضعیف است.  

دیلی میل گزارش داد، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره این نتایج وحشتناک و دلایل آن گفت: کشور ما دوره سختی را سپری می‌کند. ما همچنان با همه گیری ویروس کرونا و افزایش سویه دلتا دست و پنجه نرم می‌کنیم و خیلی از مردم از جمله خود ما خیال می‌کردیم که به راحتی از پس آن برمی‌آییم. گرچه دولت جمهوری‌خواه هم واکسن را تایید کرد و یا حتی سازمان غذا و دارو هم واکسن را تصدیق کرده است و این واکسن در سراسر کشور در دسترس عموم قرار گرفته است، با این حال ۲۰ درصد از مردم کشور هنوز قصد دریافت واکسن را ندارند. بی‌شک چنین چیزی تاثیر خودش را می‌گذارد.

سه هفته قبل، نظرسنجی مشابهی نشان داد که ۴۲ درصد مدیریت بایدن را قبول دارند و ۵۰ درصد آن را قبول ندارند.

در جدیدترین نظرسنجی، ۳۲ درصد از مستقل‌ها بایدن را تایید می‌کنند؛ در حالی که ۶۰ درصد مخالف وی هستند. ۴ درصد از حزب جمهوری‌خواه بایدن را تایید می‌کنند اما ۹۴ درصد مخالف او هستند. همچنان ۸۰ درصد دموکرات‌ها بایدن را تایید می‌کنند و ۱۰ درصد مخالف وی هستند.‌

بایدن کمترین میزان را در قضیه مهاجرت دریافت کرد؛ فقط ۲۵ درصد عملکرد وی را تایید کردند و ۶۷ درصد مخالفش هستند

او همچنین نمرات پایینی در سیاست خارجی دریافت کرد ، جایی که تنها ۳۴ درصد موافق و ۵۸ درصد مخالف بودند.

بر اساس این نظرسنجی ، ۳۷ درصد وی را به عنوان فرمانده کل قوا، تایید و ۵۸ درصد مخالف بوده‌اند. تقریباً از هر ۱۰ آمریکایی، 3 نفر (۲۸ درصد) با تصمیم بایدن برای خروج همه نیروها از افغانستان موافق بودند ، در حالی که ۵۰ درصد فکر می کنند ایالات متحده باید تعدادی از نیروهای خود را خارج می کرد.  و ۱۵ درصدمعتقدند که ایالات متحده نباید هیچ سربازی را از افغانستان خارج می کرد.

از سوی دیگر بایدن هنگام سخنرانی و گزارش مشاغل، بارها عطسه کرد و آبریزش بینی داشت.

ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در اشاره به عطسه و سرفه‌های بایدن هنگام سخنرانی گفت: حال رئیس جمهور بایدن کاملا مساعد است و این مربوط به مسئله آلرژی وی می‌شود.

ساکی افزود: دلایل عطسه و سرفه‌های رئیس جمهور بایدن کاملا مشخص است. من اصلا چنین چیزی را مشکل تلقی نمی‌کنم و این مسئله اصلا نگران کننده نیست.

پیشتر کوین اُکانر، دکتر بایدن به وال استریت ژورنال گفته بود که بایدن کلسترول بالا، بیماری رفلاکسمعده و حساسیت فصلی شدیدی دارد و همان رفلاکس است که باعث می‌شود بارها در طول سخنرانی گلویش را صاف کند.

بایدن به طور کامل در برابر ویروس کووید-۱۹ واکسینه شده است و دز تقویت کننده را نیز در تاریخ ۲۷ سپتامبر دریافت کرد.

ساکی پیشتر در ماه مارس گفته بود: قطعا دفعه بعدی که رئیس جمهور بایدن قرار ملاقات با دکتر را داشته باشند، ما در این زمینه شفاف خواهیم بود و شما را در جریان اطلاعات قرار خواهیم داد.

دکتر اُکانر در بیانیه پزشکی نوشت: رئیس جمهور بایدن برای شناسایی و پیشگیری هرگونه بیماری، آندوسکوپی انجام داده است و این مورد نیز تاثیری در سرفه‌های گاه به گاه ایشان دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید