جزئیات حمله جنگنده‌های اف-16 عراق به مخفیگاه داعش در دیالی

کدخبر: ۴۴۶۱۴۳
با وجود پایان خلافت ادعایی داعش با آزادسازی موصل در ژوئن ۲۰۱۷، اما از آن زمان تروریست‌های داعش در مناطق بیابانی، کوهستانی و صعب‌العبور در قالب هسته‌های کوچک فعالیت داشته و هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان حمله می‌کنند.
جزئیات حمله جنگنده‌های اف-16 عراق به مخفیگاه داعش در دیالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های عراقی از حمله موفق جنگنده‌های ارتش عراق به مواضع نیروهای داعش در استان دیلی خبر دادند.

رسانه‌های عراقی از حمله جنگنده‌های این کشور به مکان پنهان شدن تروریست‌های داعش در استان «دیالی» در شرق  عراق خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «شفق» وزارت دفاع عراق اعلام کرد که روز شنبه چند فروند جنگنده «اف-16» نیروی هوایی عراق مکان مخفی شدن تروریست‌های داعش را در استان دیالی و شهر «خانقین» حمله کردند.

منابع امنیتی نیز هلاک شدن شماری از تروریست‌های داعش در نتیجه حمله جنگنده‌های اف-16 نیروی هوایی عراق را تایید کردند.

طی روزهای گذشته رسانه‌های عراقی  از حمله اعضای باقیمانده گروه تروریستی داعش در استان دیالی به نیروهای امنیتی خبر داده بودند.

در نتیجه درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی و تروریست‌های داعشی روستای الحد الأخضر در استان دیالی ۳ شهید و ۴ نفر مجروح شدند. حملات تروریست‌های داعش در حالی است که نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی به طور هفتگی عملیات‌های جست و‌جو و پاکسازی در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین، دیالی، الانبار و موصل دارند.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش با آزادسازی موصل در ژوئن ۲۰۱۷، اما از آن زمان تروریست‌های داعش در مناطق بیابانی، کوهستانی و صعب‌العبور در قالب هسته‌های کوچک فعالیت داشته و هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان حمله می‌کنند. با این حال عملیات‌های نظامیان عراقی در استان‌های مختلف برای پاکسازی روستاها و بیابان‌ها نیز به صورت هفتگی جریان دارد؛ به طوریکه نیروهای تیپ ۱۲ الحشد الشعبی در بیست و پنجمین روز از عملیات تفتیش و پاکسازی منطقه «الطارمیه» در شمال پایتخت عراق، روز چهارشنبه هفته گذشته چهار انبار سلاح تروریست‌های داعش را که در زیر زمین تعبیه شده بود کشف کردند. عملیات پاکسازی غرب استان الانبار و همجوار مرز سوریه نیز از روز پنج شنبه آغاز شده است.

پیش از این گزارش شده بود مقامات عراقی عقیده دارند که تروریست‌های داعش توانسته‌اند بخشی از تشکیلات خود را در قالب کوچک‌تر بازسازی کنند و نیروهای خود را بر اساس یک هرم ارتباطی کوچک‌تر از قبل سازماندهی کنند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید