واکسیناسیون بیش از ۱۸ هزار نفر در تهران در مراکز سیار

کدخبر: ۴۴۶۳۴۳
سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ مرکز واکسیناسیون فعال است، گفت: با شروع این طرح ۲۶ مراکز واکسیناسیون فعال شد و با اعلام نیاز یک مرکز خودرویی دیگر و یک مرکز ثابت به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در فرهنگسرای بهمن برای واکسیناسیون به این ظرفیت افزوده شد. در حال حاضر۶ مرکز به دلیل مراجعه کمتر تعطیل شدند.
واکسیناسیون بیش از ۱۸ هزار نفر در تهران در مراکز سیار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران‌ گفت: با همکاری مراکز سیار از اول مهر ماه تا پایان روز شنبه ۱۷ مهرماه، بیش از ۱۸ هزار دُز واکسن تزریق شده است.

علی نصیری درباره آخرین وضعیت پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد»، گفت: همه اقدام‌های سازمان مدیریت بحران در حوزه ‌مدیریت ویروس کرونا ذیل این کمپین، انجام می‌شود که اقدامات اولیه برای این کمپین در فاز یک، راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون بود.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ مرکز واکسیناسیون فعال است، افزود: با شروع این طرح ۲۶ مراکز واکسیناسیون فعال شد و با اعلام نیاز یک مرکز خودرویی دیگر و یک مرکز ثابت به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در فرهنگسرای بهمن برای واکسیناسیون به این ظرفیت افزوده شد.در حال حاضر۶ مرکز به دلیل مراجعه کمتر تعطیل شدند.

به گفته نصیری، اجرای فاز دو واکسیناسیون و افتتاح مراکز جدید تا روزهای آینده عملیاتی خواهد شد که از اهداف مهم فاز جدید این است که خدمات و واکسن را با سهولت در دسترس شهروندان قرار دهد.

او با اشاره به اینکه در فاز اول طرح واکسیناسیون از عدد هدف‌گذاری شده ۱۲ هزار دُز عبور کردیم، اضافه کرد: در این طرح مقرر شد که معتادان کمپ‌ها و پاتوق‌ها، کودکان کار و خانواده آن‌ها، اتباع بیگانه غیر مجاز، کارتن خواب‌ها و حاشیه نشین‌ها شناسایی شده و توسط واحدهای سیار واکسینه شوند. البته واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره آمار تزریق واکسن در مراکز سیار(۱۰ خودرو ون) گفت: تا پایان روز شنبه ۱۷ مهر ماه، در مراکز سیار بیش از  ۱۸ هزار دُز واکسن تزریق شده است.

نصیری ادامه داد: درحال حاضر آمادگی داریم تا جاماندگان ایثارگران، جانبازان، معلولان، سالمندان و به طور کلی کسانی که امکان خروج از منزل را ندارند، از طریق بانک‌های اطلاعاتی و سامانه ۱۳۷ شناسایی کرده و در مراکز سیار واکسینه کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، او با اشاره  به در دسترس نبودن واکسن جانسون‌اندجانسون گفت: طبق قرار اولیه و با توجه به اینکه این واکسن تک دزی برای افراد آسیب‌پذیر کاربردی‌تر بود، این اتفاق محقق نشد و در نهایت به آن‌ها واکسن سینوفارم تزریق شد. نیمی از این افراد دارای هویت هستند و دسترسی به آن‌ها برای تزریق دُز دوم آسان است و افرادی هم که هویت ندارند با توجه به پاتوق ها، شبکه‌ها و گروه‌هایی که در خود دارند، تلاش می‌کنیم هماهنگی انجام شود و دُز دوم آن ها تزریق شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید