واکنش احمد مسعود به انفجار مرگبار در مسجد قندوز

کدخبر: ۴۴۶۷۸۱
احمد مسعود خاطرنشان کرد که مبارزات گسترده و پی‌درپی مردمی و مدنی سبب شده که جهان طالبان را به رسمیت نشناسد و فصل جدیدی در تاریخ افغانستان و روابط داخلی و خارجی این کشور گشوده شود.
واکنش احمد مسعود به انفجار مرگبار در مسجد قندوز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رهبر جبهه پنجشیر در پیامی امروز (سه‌شنبه) در پیامی گفت که این جبهه خواستار تشکیل دولت فراگیر و قانونی است که براساس اراده، خواست و حقوق مردم تشکیل شده و از راه مشروع روی کار آمده باشد.

به گفته احمد مسعود، این جبهه خواستار تشکیل دولت واقعی فراگیر مبتنی بر اراده و آرای مردم است و از موضع‌گیری کشورهای جهان برای به رسمیت نشناختن حکومت طالبان و تأکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کند و انتظار دارد این سیاست با قاطعیت ادامه پیدا کند.

وی گفت: «جبهه پنجشیر خواستار نظامی است که با اراده مردم و روند قانونی و مشروع روی کار آمده باشد.»

مسعود در این بیانیه تصریح کرد که قتل عام نمازگزاران در مسجد گذر سیدآباد ولایت قندز، کوچ‌های اجباری مردم از خانه‌ها و املاک‌شان به ویژه در ولایات قندهار، بلخ، دایکندی و اندراب‌ها، ناپدیدشدن افراد و منسوبان نظامی و نیز قتل‌های دسته‌جمعی در ولایت پنجشیر همه مصداق جنایت جنگی، نسل‌کشی، پاک‌سازی قومی و جنایت علیه بشریت است.

در همین حال، رهبر جبهه پنجشیر از تمام نهادها، موسسات و سازمان‌های بین‌المللی خواسته تا اقدامات لازم و فوری را برای رسیدگی به وضع «رقت‌بار» بشری، حفظ حقوق انسانی و پایان جنایات تروریستی در دست گیرند.

احمد مسعود همچنین خاطرنشان کرد که مبارزات گسترده و پی‌درپی مردمی و مدنی سبب شده که جهان طالبان را به رسمیت نشناسد و فصل جدیدی در تاریخ افغانستان و روابط داخلی و خارجی این کشور گشوده شود.

وی همچنین گفت که توافقات پنهانی در جریان مذکرات با طالبان زیر چتر مصالحه ملی از یک طرف و تسلیم‌دهی حکومت توسط اشرف غنی و فرار او با سپرده‌های مردم که مصداق خیانت ملی است؛ سبب فروپاشی نظام و از بین رفتن دستاوردهای مردم کشور شد.

 از سویی دیگر نیز، مسعود در ادامه تصریح کرد که جبهه پنجشیر در تلاش است تا برای حراست از مشروعیت افغانستان و تثبیت جایگاه معظم افغانستان در جهان را ضروری دانسته و در همکاری نزدیک با نخبگان کشور، رهبران سیاسی و جهادی و چهره‌های خوش نام جمهوری اسلامی افغانستان برای مهار بحران ناشی از فروپاشی نظام اقدامات لازم را در دست گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید