دور جدید مذاکرات آمریکا و روسیه

کدخبر: ۴۴۷۴۶۶
اقتصادنیوز :وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشت، واشنگتن و مسکو دور دیگری از مذاکرات بر سر مسائل مربوط به اجرای معاهده کنترل تسلیحاتی استارت جدید را در شهر ژنو برگزار کردند.
دور جدید مذاکرات آمریکا و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: نشست نوزدهم کمیسیون رایزنی دوجانبه تحت معاهده استارت جدید آمریکا-روسیه در بازه ۵-۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ در شهر ژنو برگزار شد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: هیات‌های آمریکا و روسیه بحث بر سر مسائل عملی مربوط به اجرای این معاهده را ادامه دادند.

چندی پیش آمریکا و روسیه اعلام کردند، طی دومین نشستشان در چارچوب طرح "گفتگو بر سر ثبات راهبردی" که با هدف کاستن از تنشها بین دو این قدرت بزرگ جهان در حوزه تسلیحات هسته‌ای در نظر گرفته شده، مذاکراتی "فشرده و اصولی" داشته‌اند.

در جریانوآن مذاکرات دو طرف بر سر ایجاد دو کارگروه توافق کردند که قبل از سومین نشست جامع بین دو کشور جلساتی را برگزار کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان نشستشان در ماه ژوئن بر سر اجرای مذاکرات دو جانبه یکپارچه تحت عنوان گفتگو بر سر ثبات راهبردی با هدف ایجاد زمینه تدابیر کنترل تسلیحات و کاهش ریسک در آینده توافق کردند.

هیات‌های دو کشور این مذاکراتشان را ابتدا ماه ژوئیه گذشته از سر گرفتند؛‌ این نخستین بار طی حدود یک سال گذشته بود که مقامات دو کشور در راستای به اصطلاح مذاکرات بر سر ثبات راهبری در ضمن وجود اختلافاتی بین آنها از جمله بر سر کنترل تسلیحات دیدار کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید