بحران‌های جدید کرونایی در مراکز درمانی انگلیس

کدخبر: ۴۴۷۷۶۵
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ماه گذشته از طرح تحول نظام سلامت انگلیس رونمایی کرد و گفت که بر اساس این طرح سهم بیمه شاغلین از آوریل سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲۵ درصد افزایش می‌یابد تا هزینه‌های «غیر قابل پیش بینی و فاجعه‌بار» کرونا جبران شود.
بحران‌های جدید کرونایی در مراکز درمانی انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، انگلیس در میان بحران های متعدد ناشی از همه‌گیری کرونا و خروج از اتحادیه اروپا، با چالش جدیدی در مراکز بهداشتی مواجه شده است. طبق برآوردهای صورت گرفته، بیماران برای دریافت خدمات اورژانسی بعضا یازده ساعت بیرون بیمارستان و در آمبولانس انتظار می‌کشند.

پزشکان در انگلیس می‌گویند که اوضاع بخش اورژانس بیمارستان‌ها وخیم شده است. گزارش شده که مقابل برخی بیمارستان‌ها تا ۲۰ خودروی آمبولانس صف کشیده‌اند تا بیماران را به داخل بخش اورژانس که ظرفیت آن‌ها تکمیل است منتقل کنند.

مدیرعامل انجمن آمبولانس انگلیس گفته است که ظرفیت آن‌ها در سراسر کشور به مرحله اضطراری رسیده است. مارتین فلاهرتی افزود که انجمن آمبولانس انگلیس نسبت به تاخیر بی سابقه مراکز درمانی در تحویل بیماران بشدت نگران است.

این درحالیست که هفته گذشته بیماری که دچار حمله قلبی شده بود در آمبولانس درگذشت. گزارش شده که آمبولانس یادشده به مدت ۲ ساعت در صف تحویل بیمار به بخش اورژانس بیمارستان «جیمز پگت» در منطقه نورفولک بوده است.  بیمارستان‌های وسترشایر، شروبری، نورفولک، نورویچ و دارلینگتون از دیگر مراکزی هستند که نام آن‌ها در فهرست تاخیرهای طولانی بخش اورژانس گزارش شده است.

طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، بیماران باید حداکثر ظرف ۱۵ دقیقه از آمبولانس به داخل بیمارستان منتقل شوند. اما شرکت آمبولانس منطقه وست‌میدلندز گزارش داد که دو ماه پیش ۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه مقابل بیمارستان وسترشایر منتظر بوده است.

دکتر ایان هیگینسون معاون رئیس کالج سلطنتی فوریت‌های پزشکی در این باره گفت: آخرین چیزی که شما زمانی که بیمار هستید، ترسیده‌اید و استرس دارید می‌خواهید این است که بیرون بخش اورژانس در آمبولانس انتظار بکشید.

وی با بیان اینکه سازمان ملی خدمات بهداشت در رفع این مشکل شکست خورده است، نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع ابراز نگرانی کرد و گفت: ما به لحاظ کیفیت خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهیم در آستانه سقوط هستیم.

این تحول در حالی رخ می‌دهد که دولت انگلیس قصد دارد تا برای جبران کاستی‌های بخش درمان و بهداشت این کشور مالیات‌ها را افزایش دهد. اقدامی که از سوی محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار را کاهش داده است.

ز نخست وزیر انگلیس ماه گذشته از طرح تحول نظام سلامت انگلیس رونمایی کرد و گفت که بر اساس این طرح سهم بیمه شاغلین از آوریل سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲۵ درصد افزایش می‌یابد تا هزینه‌های «غیر قابل پیش بینی و فاجعه‌بار» کرونا جبران شود. او امیدوار است که از این طریق ۱۲ میلیارد پوند به درآمدهای دولت اضافه شود تا بدهی‌های سنگین سازمان ملی درمان را که به مرز ورشکستگی رسیده سامان دهد.

از سویی گزارش شده که انگلیس با کمبود پرستار و پزشک عمومی هم مواجه است. براساس آمارهای جدید، حدود ۳۹ هزار جای خالی برای پرستار ثبت شده در انگلیس وجود دارد. در این میان شمار پرستارانی که از حوزه اقتصادی اروپا به شورای مامایی و پرستاری در انگلیس می پیوندند، بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین گزارش اخیر مجلس عوام انگلیس نشان می‌دهد که واکنش دولت این کشور به بحران کرونا و اعتقاد به «مصونیت گله‌ای» منجر به مرگ‌ومیر بیشتر و رقم خوردن بدترین شکست نظام سلامت عمومی این کشور شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید