رئیس اسبق اسرائیل برای دومین بار به ارتکاب آزار جنسی متهم شد

کدخبر: ۴۴۷۹۹۱
یک منشی که نامش را فاش نکرده، می‌گوید که شیمون پرز، رئیس پیشین اسرائیل قصد تجاوز به او را داشته؛ اما او توانسته فرار کند. وی می‌گوید که خاطره بدی از آن روز دارد.
رئیس اسبق اسرائیل برای دومین بار به ارتکاب آزار جنسی متهم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت: رئیس اسبق رژیم اسرائیل که در سال ۲۰۱۶ فوت کرد، برای دومین بار ظرف یک هفته اخیر به تلاش برای تجاوز جنسی متهم شد.

این منشی که نامش را فاش نکرده، می‌گوید که شیمون پرز، رئیس پیشین اسرائیل قصد تجاوز به او را داشته؛ اما او توانسته فرار کند. وی می‌گوید که خاطره بدی از آن روز دارد.

اخیرا نیز "کولیت آویتال"، عضو سابق  کنست از حزب "کار" در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که شیمون پرز در دهه هشتاد دوبار سعی کرده است که به او تجاوز کند و او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

کولیت در این باره گفت؛ زمانی که شیمون پرز در سال ۱۹۸۴ که نخست‌وزیر بود او را به دفترش فراخوانده تا درباره اموری که وی می‌تواند پس از بازگشت از فرانسه به عنوان یک دیپلمات در دفتر پرز انجام دهد، گفت‌وگو کنند؛ اما پس از پایان دیدار و هنگام ترک دفتر  وی درصدد آزار جنسی او بوده است.

کولیت که سال‌ها با پرز همکاری نزدیک داشته است، افزود: در این لحظه او را کنار زدم و اتاق را ترک کردم، زمانی که آنجا را ترک کردم پاهایم می‌لرزید، این اتفاق من را شوکه کرد و پس از این اتفاق دو سال از دیدن پرز اجتناب کردم.

نماینده سابق کنست همچنین فاش کرد که پرز سال‌ها قبل از این اتفاق نیز درصدد آزار جنسی وی بوده است و این اتفاق به زمانی برمی‌گردد که پرز در هتلی در پاریس اقامت داشته و از کولیت خواسته می‌شود که برای صرف شام به همراه پرز به هتل محل اقامتشان برود؛ اما زمانی که در آنجا حاضر می‌شود به وی گفته می‌شود که جلسه به دلایل امنیتی در اتاق پرز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که وارد اتاق شدم پرز با لباس خواب منتظر من بود و سعی در آزار جنسی من داشت؛ اما مقاومت کردم و سپس اتاق را ترک کردم و به "یوسی بیلین"، سخنگوی وقت حزب "کار" گفتم که در سفر بعدی پرز به پاریس تنها با او نخواهم ماند و تو نیز همراهم خواهی بود.

کولیت همچنین گفت که بیلین از گفته وی متعجب نشد و با حالت بی‌تفاوتی گفت که موضوع را فهمیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید