تحلیل آمار کرونا امروز 25 مهر/ رکورد احتمال ابتلا به کرونا در یک سال گذشته

کدخبر: ۴۴۸۰۶۰
تا روز 25 مهر ماه مجموعا در کشور 34 میلیون و 8 هزار و 636 تست کرونایی از مردم اخذ شده که از این میزان تاکنون 5 میلیون 784 هزار و 815 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند. به عبارت دیگر در تمام مدت شیوع کرونا در کشور 17.01 درصد از اشخاص مشکوک به این بیماری مبتلا بوده اند.
تحلیل آمار کرونا امروز 25 مهر/ رکورد احتمال ابتلا به کرونا در یک سال گذشته

به گزارش اقتصادنیوز ، طبق آمار های وزارت بهداشت و درمان در 25 مهر ماه 11 هزار و 396 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که نسبت به روز گذشته تقریبا 50 درصد افزایش داشته است.

بررسی های آماری از تعداد تستهای اخذ شده در این مدت نشان می دهد در 56 روز گذشته شمار تست‌ها تقریبا هر روز بالا تر از 100 هزار نفر بوده است. این موضوع از رشد بیشتر ابتلا جلوگیری کرده و موجب شده تا درمان این بیماری درمراحل ابتدایی ساده ترانجام شود.

با این حال اگر مجموع تمام مبتلایان در این روز را به تمام تست های روزانه در این بازه زمانی تقسیم کنیم می‌توانیم برآوردی از احتمال ابتلا به کرونا در ایران را تخمین بزنیم.

در همین راستا تا روز 25 مهر ماه مجموعا در کشور 34 میلیون و 8 هزار و 636 تست کرونایی از مردم اخذ شده که از این میزان تاکنون  5 میلیون 784 هزار و 815 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند. به عبارت دیگر در تمام مدت شیوع کرونا در کشور 17.01 درصد از اشخاص مشکوک به این بیماری مبتلا بوده اند.

روند این نسبت نشان می دهد در روزهای اخیر سطح 17 درصدی احتمال ابتلا در بیماران مشکوک بالاترین میزان در یک سال گذشته بوده است.

در ادامه مشروح گزارش رتبه دوم ایران در بیماران فعال کرونایی آسیا را اینجا بخوانید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید