وضعیت اسفناک در سوله های تفکیک زباله حاشیه آرادکوه

کدخبر: ۴۴۸۲۱۹
اقتصادنیوز :‌یک عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به وجود سوله‌های غیربهداشتی تفکیک زباله با وضعیتی اسفناک در اطراف تهران بر لزوم به روز رسانی فرایندهای مربوط به پسماند در شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،جعفر بندی شربیانی در واکنش به گزارشی مبنی بر تشکیل اردوگاه کار کودکان در آرادکوه گفت: در حاشیه آرادکوه سوله‌هایی وجود دارد که در آن تفکیک زباله انجام می‌شود، به این ترتیب اگر این موضوع در خود آرادکوه هم نباشد در حاشیه آن وجود دارد.

وی افزود: این زباله گردها پسماند را از تهران با وضعیتی عجیب به حاشیه می برند و عمدتا کسانی که در این مکان‌ها کار تفکیک زباله را انجام می دهند از اتباع هستند؛ در حقیقت این افراد در کلونی‌های غیر بهداشتی با وضعیتی اسفناک در همان جا زندگی و کار می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پس از ورود شهرداری به موضوع زباله گردی کودکان و انتقال آنها به کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک زباله، آیا شورا ورودی به موضوع خواهد داشت یا خیر؟ گفت: بی تردید باید این بحث و وضعیت موجود را ساماندهی کنیم و برای آن قانون پیش بینی کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نهایتا موضوع زباله مربوط به شهرداری تهران است و ارگان دیگری مسئول این موضوع نیست؛ لذا باید شهرداری تهران را ملزم کنیم اقداماتی را مرتبط با این حوزه در دستور کار قرار دهد.

وی تاکید کرد: باید شهرداری تهران در موضوع پسماند خود را به روز کند و تمام فرایندهایی که برای ۱.۵ دهه قبل است به روز رسانی کند، با تحقق این مهم دخالت عوامل انسانی در این روش‌ها به حداقل خواهد رسید و شهرداری لازم است که به سمت مکانیزه تر کردن بحث پسماند حرکت کند.

شربیانی تصریح کرد: باتوجه به اینکه رییس شورای شهرستان ری هستم و آرادکوه در این محدوده قرار گرفته است برای تهران و شهرستانهای اطراف آن دغدغه دارم؛ لذا امیدوارم این دغدغه منتهی به اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه پسماند شهر تهران شود.

 ، ظرف روزهای گذشته اخباری درباره تشکیل اردوگاه کار کودکان در آرادکوه و به کارگیری کودکان به ویژه کودکان اتباع برای تفکیک زباله در این محل در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید