پاکسازی کبد ؛ خانگی ، گیاهی و فوری

کدخبر: ۴۴۸۶۰۳
کبد یک عضو بسیار مهم بدن محسوب می شود بنابراین باید به خوبی از آن محافظت کنید و برای پاکسازی کبد می توانید از روش های گیاهی و خانگی بسیار موثر استفاده کنید.
پاکسازی کبد ؛ خانگی ، گیاهی و فوری

به گزارش اقتصادنیوز به  نقل از نمناک؛ پاکسازی کبد یعنی قرار گرفتن در مسیر مخالف بیماری ها و موافق سلامتی و شادابی. جدی بگیرید، این جملات شعار و یا جملات تبلیغاتی نیستند بلکه حقایقی هستند که باید به شدت در دنیای امروز که مواد غذایی حامل مواد شیمیایی هستند از آنها استفاده کرد.

پاکسازی کبد را درخانه انجام دهید، میوه هایی را بشناسید که کبد را تمیز می کنند. با عرقیات و گیاهانی آشنا شوید که سمزدایانی عالی برای کبد چرب هستند و با چند معجون در چند روز کبدتان را کاملا پاک و گندزدایی کنید.

همانطور که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت علاوه بر توصیه های غذایی، استفاده از داروهای گیاهی نیز موثر است که در این بین از داروهای ملین و مسهل هم استفاده می شود.

نسخه های طب سنتی برای پاکسازی گیاهی کبد

پاکسازی کبد را با راه و روش های طبیعی پیش ببرید، راه و روش هایی که از قدیم تا به امروز توصیه شده و اثرات نتیجه بخش آنها نیز ثابت گشته است.

برای پاکسازی کبد آرتیشو بخورید

آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می شود و به این ترتیب به دفع توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می کند.عصاره این گیاه، ذخایر چربی در کبد و سایر بافت ها را کاهش می دهد و با مهار آنزیم هیدروکسی متیل گلوتاریل، کوآنزیم A و ردوکتاز سبب کاهش کلسترول در بدن می شود. آرتیشو به شکل دمنوش و در مدت 45 روز باید استفاده شود تا از این طریق بتواند آنزیم های کبدی را تنظیم کند.

آرتیشو برای پاکسازی کبد

آرتیشو مناسب برای پاکسازی کبد 

برای پاکسازی کبد با آرتیشو

10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.

پاکسازی کبد با چای زردچوبه

چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش های سم زدایی از کبد است به این دلیل که ترکیبات موجود در آن کیسه صفرا را تحریک می کند و سبب تولید صفرا می شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می کند.رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می شود. معمولا برای تهیه چای زردچوبه از زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل استفاده می شود که هریک خواص فوق العاده ای دارند.

روش پاکسازی کبد با زردچوبه

استفاده از زردچوبه برای پاکسازی کبد 

پاکسازی کبد با کاسنی

برای درمان بیماری های کبدی و پوستی با کاسنی باید :سه استکان عرق کاسنی، سه استکان عرق شاه تره مخلوط کرده و صبح و ظهر و شب قبل از غذا در هر وعده یک استکان میل کنید.

پاکسازی گیاهی کبد با میوه ها و سبزیجات

گوجه فرنگی علاوه بر گلوتاتیون، دارای لیکوپن است که موجب تصفیه کبد و مقاومت بدن در برابر سرطان می شود.

سبزیجاتی مثل بروکلی و گل کلم، باعث رها شدن آنزیمی به نام گلوکوزینولات (glucosinolates) در بدن میشن که تولید آنزیم های هضم رو تحریک کرده و به بیرون کردن سموم از جریان خون کمک میکند.

چغندر مثل هویج، چغندر هم سرشار از فلانوئیدها و بتاکاروتن است، که کارایی کلی کبد را تقویت می کند و یک پاکسازی اساسی در کبد انجام می دهد.

سبزیجات برای پاکسازی کبد

 سبزیجات و میوه برای پاکسازی کردن کبد

پاکسازی کبد با شاهتره

در میان عرقیات گیاهی دسته ای از این شفابخش های طبیعی برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا توصیه شده اند. عرق شاهتره در درمان و همچنین محافظت کبد موثر است ، خون را تصفیه کرده و از آن را رقیق مینماید ، کاهنده فشار خون و کلسترول خون است ، این عرق همچنین مدر نیز میباشد. برای سم زدایی و پاکسازی کبد 2 فنجان در روز میل کنید.

سم زدایی و پاکسازی کبد با مخلوط آبلیمو و روغن زیتون

یک معجون جادویی برای پاکسازی کبد داریم. معجونی از ترکیب روغن زیتون و آب لیمو.مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو با معده خالی قبل از صبحانه توصیه می شود.

پاکسازی کبد با لیمو

 آب لیمو و روغن زیتون برای پاکسازی کبد 

نوشیدنی گیاهی خوشمزه برای پاکسازی کبد

برای تهیه یک نوشیدنی طبیعی و خانگی به منظور پاکسازی کبد کافیست 1 عدد چغندر متوسط را با 1 عدد هویج و 1 عدد سیب (خام) داخل میکسر کاملا میکس کنید و در انتها یک لیوان آب به آن اضافه کنید ؛ برای پاکسازی و سم زدایی کبد این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید.

توصیه می شود برای تصفیه و پاکسازی کبد کافی است به مدت 5 روز پی در پی روزانه یک لیوان از این نوشیدنی سالم میل کنید. سپس 10 روز فاصله داده و دوباره شروع کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید