کره شمالی تاکید کرد: آزمایش موشکی اخیر ما علیه آمریکا نبود

کدخبر: ۴۴۸۹۰۷
دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد شلیک آزمایشی اخیر موشک بالستیک جدید از زیردریایی (SLBM) به سمت ایالات متحده انجام نشده است و نیازی به نگرانی واشنگتن در مورد آن نیست.
کره شمالی تاکید کرد: آزمایش موشکی اخیر ما علیه آمریکا نبود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با بیان اینکه در آزمایش موشکی اخیر، آمریکا هدف گرفته نشده بود، تاکید کرد اگر واشنگتن با اعمال مشروع حق حاکمیتی پیونگ‌یانگ تقابل نکند، هیچ تنشی در شبه جزیره کره ایجاد نمی‌شود

 دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه اعلام کرد شلیک آزمایشی اخیر موشک بالستیک جدید از زیردریایی (SLBM) به سمت ایالات متحده انجام نشده است و نیازی به نگرانی واشنگتن در مورد آن نیست.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای ضمن توصیف آزمایش موشکی اخیر به‌عنوان «اعمال حق دفاع از خود»، از اظهارات «غیرعادی» آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل در هنگام تشکیل جلسه اضطراری در مورد ، ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این مقام پیونگ‌یانگ توضیح داد: «انتقاد از کره شمالی بخاطر تولید و شلیک آزمایشی همان سیستم تسلیحاتی که آمریکا در اختیار دارد یا در حال تولید آن است، بیان واضح استانداردهای دوگانه است و فقط سوء ظن ما را نسبت به نیات آنها درباره خصومت با کره شمالی افزایش می دهد».

کره شمالی با «تحریک‌آمیز» خواندن نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، هشدار داد واشنگتن و شورای امنیت در حال «بازی کردن با بمب ساعتی خطرناک» هستند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد: «اگر آمریکا با اعمال منظم و مشروع حق حاکمیتی کره شمالی تقابل نکند، هیچ تنشی در شبه جزیره کره ایجاد نمی‌شود، اما اگر ایالات متحده و نیروهای وابسته به آن تصمیم خود را برای اقدام اشتباه ادامه دهند، ممکن است وقوع پیامدهای جدی‌تر را تسریع کند».

با این حال، وی همچنین تصریح کرد که پیونگ‌یانگ، آمریکا و کره جنوبی را دیگر به عنوان «دشمنان سرسخت خود نمی‌داند» و تأکید کرد که «نیازی نیست آمریکا نگران شلیک آزمایشی باشد یا خود را به دردسر بیاندازد».

به نوشته یونهاپ، این مقام کره شمالی که نامش فاش نشد، افزود: «در زمان انجام شلیک آزمایشی اخیر، ما نه آمریکا را مد نظر داشتیم و نه آن را هدف قرار دادیم، بلکه این کاری است که قبلاً صرفاً برای دفاع از کشور برنامه‌ریزی شده بود».

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد سه‌شنبه در جریان آزمایشی جدید، موشک بالستیکی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید