اردوغان سفرای ۱۰ کشور را تهدید کرد

کدخبر: ۴۴۹۱۳۸
رجب طیب اردوغان، سفرای ۱۰ کشور از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه را به علت دخالت در امور داخلی این کشور و درخواست برای آزادی یک مخالف زندانی تهدید به اخراج کرد.
اردوغان سفرای ۱۰ کشور را تهدید کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور ترکیه سفیر آمریکا و سفرای ۹ کشور دیگر را به اتهام دخالت در امور داخلی ترکیه تهدید به اخراج کرد.

روسیا الیوم گزارش داد، بر اساس این گزارش، «رجب طیب اردوغان» سفرای ۱۰ کشور از جمله فرانسه، آلمان و آمریکا را که خواستار آزادی «عثمان کاوالا» تاجر ترکیه ای مخالف شده بودند، تهدید به اخراج کرد.

طبق اعلام رسانه های ترکیه، اردوغان گفت: به وزیر خارجه گفتم که ما نمی توانیم به خودمان اجازه دهیم پذیرای آنها در کشورمان باشیم.

اردوغان با بیان اینکه دستگاه قضایی ترکیه مستقل است، افزود: شما می خواهید به ترکیه درس دهید؟

گفتنی است که کشورهای کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد و ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای خواستار حل و فصل سریع و عادلانه پرونده عثمان کاوالا فعال و تاجر ترکیه ای را که ۴ سال است به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه بازداشت است، خواستار شده بودند.

در همین راستا، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه و در پی انتشار این بیانیه سفرای ۱۰ کشور مذکور را احضار و اعلام کرد که درخواست از ترکیه برای آزادی یک مخالف زندانی پذیرفتنی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید