ادعای جدید شرکت فایزر درباره واکسن کرونا

کدخبر: ۴۴۹۲۵۸
شرکت فایزر روز جمعه در بیانیه ای مدعی شد که واکسن کرونای این شرکت برای کودکان رده سنی ۵ تا ۱۱ سال امن است و در جلوگیری از بیماری با علائم شدید ۹۱ درصد تاثیر دارد.
ادعای جدید  شرکت فایزر درباره واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، شرکت فایزر مدعی شده این نتیجه گیری پس از انجام آزمایش واکسن کرونا بر روی کودکان بدست آمده است.
 تارنمای خبری هیل گزارش داد،این ادعای فایزر در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز در مورد استفاده از این واکسن بر روی کودکان تصمیم گیری نکرده  و قرار است در ۲۶ اکتبر (چهارم آبان) در این خصوص تشکیل جلسه دهد.
در صورت تایید این واکسن از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، واکسن کرونای فایزر در ماه آینده (نوامبر) به کودکان آمریکایی تزریق خواهد شد.
به ادعای این شرکت، تزریق دو دُز ۱۰ میکروگرم واکسن کرونا  با فاصله سه هفته از یکدیگر محافظت مشابهی را در برابر گونه اصلی و سویه دلتا ویروس کرونا ارائه می دهد.
به گفته فایزر، اگرچه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان به شکل قابل توجهی کمتر از بزرگسالان است اما بین ماه های ژانویه تا مه سال ۲۰۲۱ ویروس کرونا در بین ۱۰ علت اصلی مرگ و میر میان کودکان ۵ تا ۱۴ ساله در آمریکا بوده است.
مرکز کنترل بیماری آمریکا اعلام کرده است ویروس کرونا ۶۵۰ آمریکایی زیر ۱۸ سال را قربانی کرده است. حدود ۶.۲ میلیون کودک آمریکایی به این ویروس مبتلا شده اند .
 کاخ سفید اعلام کرده است  کودکان ۵ تا ۱۱ ساله آمریکایی به زودی قادر خواهند بود در مطب پزشک اطفال، داروخانه های محلی و حتی مدرسه واکسن کرونا دریافت کنند.
سازمان غذا و داروی آمریکا ماه گذشته واکسن کرونای ساخت شرکت "فایزر و بیونتک" را برای سنین ۱۶ سال به بالا تایید کامل کرد.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۴۶ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۷۵۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید