با چند راهکار ساده، فرشته نجات شوید

کدخبر: ۴۴۹۵۷۵
اقتصادنیوز: با چند اقدام ساده می‌توان به فرد غش کرده کمک کرد.
با چند راهکار ساده، فرشته نجات شوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، شاید در کنار ما افرادی باشند که بنا به عللی دچار غش و یا سنکوپ می‌شوند و در همین راستا با چند اقدام ساده و انجام کمکهای اولیه می‌توان جان این افراد را نجات داد.

شهریار نوری الاصل، کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه، نرسیدن یک لحظه خون به مغز در اثر عواملی مانند ایستادن طولانی مدت در هوای گرم، واکنش نسبت به درد و یا ترس، فعالیت زیاد همراه با استرس و آشفتگی، احساس غمگینی شدید و خستگی مفرط را موجب بروز غش در افراد عنوان کرد.

به گفته نوری الاصل، زرد شدن و رنگ پریدگی پوست همراه با تعریق از جمله علائم غش است که در اولین اقدام باید بازکردن راه‌های هوایی مصدوم در اولویت قرار گیرد.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: این اقدام به این علت صورت می‌گیرد که در زمان بیهوشی زبان فرد ته حلق افتاده و موجب مسدود شدن مجرای تنفسی و خفگی او می‌شود.

نوری الاصل خاطر نشان کرد: به منظور باز کردن راه‌های هوایی مصدوم باید چانه مصدوم را بالا کشید.

وی اقدام بعدی در خصوص این مصدومین را بلند کردن پاهای آنها به ارتفاع 30 سانتی متر و قرار دادن مصدوم بر روی پتو و یا سطح عایق عنوان کرد.

نوری الاصل افزود: باید اطراف مصدوم را خلوت کرده و امکان تنفس در هوای آزاد را برای او مهیا کرد.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه مالیدن یک دستمال مرطوب بر روی صورت مصدوم را بسیار موثر در بهبود وضعیت نسبی او عنوان کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: در صورت بهبود وضعیت نسبی مصدوم باید او را بلند کرده و به او نوشیدنی خنک و شیرین داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید