خبر مهم فرانسه درباره پرتاب ماهواره نظامی

کدخبر: ۴۴۹۷۴۹
سخنگوی نیروی هوایی و فضایی فرانسه یکشنبه شب از پرتاپ یک ماهواره ارتباطاتی نظامی توسط کشورش به مدار زمین خبر داد.
خبر  مهم فرانسه درباره پرتاب ماهواره نظامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  فرانسه با موفقیت یک ماهواره پیشرفته را به مدار زمین پرتاب کرد که به گونه ای طراحی شده است که به همه نیروهای مسلح این کشور در سراسر جهان امکان برقراری ارتباط سریع و ایمن را می دهد.

 فرانس ۲۴ گزارش داد، "استفان اسپت" سخنگوی نیروی هوایی و فضایی فرانسه گفت: این ماهواره برای مقاومت در برابر تهاجم نظامی از زمین و فضا طراحی شده است.

موشک آریان ۵ حامل ماهواره سیراکوز ۴A از کورو در گویان فرانسه به پرواز درآمد و ماهواره پس از ۳۸ دقیقه و ۴۱ ثانیه پس از برخاستن رها شد.

این ماهواره به طوری طراحی شده است که می تواند محیط اطراف خود را بررسی کرده و برای فرار از حمله جابه جا شود.

مارک فینو کارشناس اشاعه تسلیحات در مرکز سیاست امنیتی ژنو گفت: این ماهواره همچنین در برابر پالس های الکترومغناطیسی ناشی از انفجار هسته ای محافظت می شود.

فرانسه در اواخر ماه مارس ( اوایل فروردین) سال جاری اولین تمرینات نظامی در فضا برای آزمایش توانایی خود در دفاع از ماهواره‌هایش را آغاز کرد و آنها را اولین مانور برای ارتش فرانسه و حتی برای اولین بار در اروپا خواند.

در میان نگرانی‌هایی که کشورهای رقیب به شدت در فناوری فضایی که به عنوان یک مرز نظامی جدید شناخته می شوند، سرمایه‌گذاری می‌کنند، پاریس در سال ۲۰۱۹ یک فرماندهی نیروی فضایی ایجاد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید