گزارش اقتصادنیوز از بررسی سه متغیر نگران کننده کرونایی

رکوردزنی تعداد جانباختگان کرونا در 10 روزاخیر + نمودار

کدخبر: ۴۵۰۴۷۲
اقتصادنیوز:امروز آمارهای کرونایی ایران در متغیرهای نگران کننده، خطرناک ظاهر شدند. داده های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در این خصوص نشان می دهد در 5 آّبان ماه 1400 شمار جانباختگان کرونا به بیشترین سطح خود در 10 روز اخیر رسیده است.
رکوردزنی تعداد جانباختگان کرونا در 10 روزاخیر + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، آمارهای کرونایی در روزهای اخیر در ایران اندکی افزایشی شده و در سه متغیر نگران کننده کرونایی مسیر صعودی را ثبت کرده است.

ابتلا و مرگ ومیر از یکسو و بستری های کرونایی نیز از سوی دیگر در جهت صعودی قرار گرفته و مسیری فزاینده را از خود برجای گذاشته است.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در ایران در روز 5 آبان برابر با 10 هزار و 644 نفر به ثبت رسید. این رقم در مقایسه با روز قبل 17 درصد افزایش داشته و برای دومین روز متوالی سیری صعودی را از خود برجای گذاشته است.

بررسی های آماری نشان می دهد در ماه آبان شمار مبتلایان همواره کمتر از 10 هزار نفر بوده که در این روز برای نخستین بار در این ماه به فراتر از این رقم دست پیدا کرده است.

بررسی‌های ماهانه و سالانه این متغیر نیز نشان می‌دهد در این روز با وجود آن که میزان ابتلا نسبت به ماه قبل 2.6 درصد کاهش داشته اما همچنان در مقایسه با سال قبل 78 درصد بیشتر است.

کرونا

روند صعودی بستری های روزانه کرونا

با افزایش میزان ابتلا به کرونا در ایران شمار بستری های روزانه این بیماری نیز سیری صعودی گرفته و در روز 5 آبان ماه به بالاترین سطح خود در این ماه رسیده است.

در این روز شمار بستری های روزانه کرونایی در مقایسه با روز گذشته 14.4 درصد افزایش داشته است. بررسی آمار های کرونایی نشان می دهد در سه روز گذشته این متغیر مسیری صعودی داشته و همچنان ادامه دارد.

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در شاخص بستری های آبان ماه نیز حاکی از رکورد تعداد بستری ها در این ماه بوده است.

در روند نسبت بستری ها به مبتلایان نیز در این مدت مشاهده می شود در ماه های اخیر تاکنون بیش از 13 درصد مبتلایان روزانه به کرونا بستری شده اند. این رقم در روز اخیر نیز معادل با 13.78 درصد به ثبت رسیده است.

کرونا

رکورد بیشترین میزان فوتی در 10 روز اخیر

میزان مرگ ومیر بیماری کرونا در ایران در روز 5 آبان ماه با 26.2 درصد افزایش برابر با 197 نفر به ثبت رسید. 

بررسی آمار فوتی های کرونایی در روزهای اخیر نشان می دهد میزان مرگ ومیر سه روز است که روندی صعودی به خود گرفته و اکنون به قله 10 روز اخیر رسیده است.

به طور کلی مقایسه این آمار با دو متغیر دیگر نگران کننده در آمارهای کرونایی نشان می دهد مسیر فوتی های کرونا در کشور صعودی تر از دو متغیر دیگر به ثبت رسیده است.

کرونا

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید