حمله داعش به یک مرکز نظامی ارتش / نیروی هوایی وارد عمل شد

کدخبر: ۴۵۰۵۱۲
‎تعدادی از عناصر داعش در محدوده دو روستای «درع الفیاض» و «عبدالله الفیاض» واقع در منطقه الراشدیه در شمال بغداد به سوی یگان از لشگر ۱۱ ارتش عراق آتش گشودند.
حمله داعش به یک مرکز نظامی ارتش / نیروی هوایی وارد عمل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، حمله داعشی ها پس از عملیات های خونبار در دیالی، صلاح الدین و کرکوک، به بغداد هم کشیده شد.

‎تعدادی از عناصر داعش در محدوده دو روستای «درع الفیاض» و «عبدالله الفیاض» واقع در منطقه الراشدیه در شمال بغداد به سوی یگان از لشگر ۱۱ ارتش عراق آتش گشودند.

 به گزارش منابع خبری، نیروی هوایی ارتش عراق با استفاده از بالگردها برای دفع حمله تروریست ها ورود کرده است و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی این درگیری ها در دست نیست.

ساعاتی پیش تر، در حالی که بیست و چهار از حملات داعش به المقدادیه و چند ساعتی از قتل دو نیروی پلیس فدرال در صلاح الدین، گذشته بود، یک سرباز عراقی با شلیک تک تیرانداز گروه تروریستی داعش شامگاه چهارشنبه در کرکوک به قتل رسید.

یک منبع آگاه به رسانه ها خبر داد که این سرباز در تیپ ۴۵ ارتش عراق خدمت می کرد و با اصابت گلوله تک تیرانداز داعشی در بخش «داقوق» در جنوب استان کرکوک به قتل رسید.

گروه تروریستی داعش همچنین مسئولیت حمله شب گذشته به اهالی روستای «الهواشه» الرشاد مقدادیه در استان دیالی را پذیرفته است؛ حمله ای که عشایر شیعه بنی تمیم را هدف قرار داد و باعث مرگ ۱۳ تن از غیرنظامیان شد. داعش همچنین سر ۴ تن را در این حادثه برید؛ اتفاقی که قرار بود منجر به درگیری مذهبی اهالی الهواشه با روستای سنی مذهب مجاور آن یعنی «نهر الامام» شود. گفته می شود داعشی ها در این روستا پناه گرفته بودند.

پس از کشتار مرگبار المقدادیه در دیالی، حمله تروریست های داعش در کمتر از ۲۴ ساعت این بار باعث مرگ دو سرباز پلیس فدرال عراق در استان صلاح الدین شد.

منابع امنیتی عراقی می گویند تروریست های داعش به نقاط امنیتی در استان صلاح الدین (مجاور دیالی) در مسیر «حدیثه-صلاح الدین» حمله کردند.

بر اساس اطلاعات اولیه، ۳ نقطه ایست و بازرسی پلیس عراق در استان صلاح الدین مورد حمله تروریست ها قرار گرفته است.

گفته می شود پلیس در حمله داعشی ها به صلاح الدین، درخواست پشتیبانی آتش هوایی کرد.

این حملات خونبار در حالی انجام می شود که منابع آگاه و رسانه های مقاومت از ماه ها پیش بارها درباره تحرکات داعش در دو استان همجوار دیالی و صلاح الدین و جابجا شدن تروریست ها با بالگردهای آمریکایی در این منطقه با هدف تهدیدسازی در مرزهای غربی ایران خبر می دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید