واتیکان پخش زنده دیدار بایدن و پاپ را لغو کرد

کدخبر: ۴۵۰۷۲۱
واتیکان پخش مستقیم دیدار جو بایدن و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان را که از قبل برنامه ریزی شده بود را لغو کرد، این دیدار قرار است فراد جمعه در رم انجام شود.
واتیکان پخش زنده دیدار بایدن و پاپ را لغو کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بایدن برای شرکت در دو نشست گروه ۲۰ (G-۲۰) و «کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد ۲۰۲۱ » (COP۲۶)، واشنگتن را به قصد رم  پایتخت ایتالیا ترک کرد.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بایدن قرار است روز جمعه (فردا) با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در واتیکان دیدار کند، این دومین دیدار یک رئیس جمهوری کاتولیک آمریکا پس از جان اف. کندی طی ۵۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

واتیکان پخش زنده دیدار بایدن و پاپ را لغو کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس ساعاتی پیش گزارش داد: واتیکان به یکباره پخش مستقیم  برنامه ریزی شده بایدن رئیس جمهوری آمریکا با پاپ فرانسیس را لغو کرد، این موضع  با اعتراض رسانه‌های جهان روبرو شده است.

آسوشیتدپرس افزود: واتیکان قسمت‌های خوش آمدگویی و صحنه هایی از حضور این دو مقام در «کتابخانه فرانسیس» پیش از آغاز گفت و گوهای خصوصی؛  بصورت زنده پخش نخواهد کرد و دوربین‌ها را در این لحظات از کار خواهد انداخت.

بایدن تاکنون سه بار با پاپ فرانسیس دیدار داشته اما این نخسیتن دیدار وی بعنوان رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود.

نشست دو روزه گروه-۲۰ در رم

بنابر گزارش‌ها بایدن همچنین در نشست دو روزه گروه-۲۰ که از ۳۰ تا ۳۱ اکتبر در رم برگزاری می‌شود با سران کشورهای این گروه در زمینه همه گیری ویروس کرونا، بهبود اقتصاد جهان و مسائل آب و هوایی به گفت و گو خواهد پرداخت.

نشست COP۲۶ در اسکاتلند

وی پس از رم برای شرکت در کنفرانس دو روزه تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد موسوم به COP۲۶ که از اول ماه نوامبر آغاز می‌شود،  عازم «گالسکو» اسکاتلند خواهد شد. *

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید