افشاگری مهم نماینده مجلس از پشت پرده افزایش قیمت بنزین

کدخبر: ۴۵۰۷۶۶
نماینده مجلس، هادی بیگی نژاد گفت: ما اصلا کمبود بنزین در کشور نداریم اما شاهد هستیم که به دروغ در حال القاء به جامعه هستند که ما با کمبود بنزین مواجه بوده و به دنبال افزایش قیمت هستیم که پشت این ماجرا نیز اسرائیلی‌ها هستند.
افشاگری مهم نماینده مجلس از پشت پرده افزایش قیمت بنزین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین ، هادی بیگی نژاد با اشاره به حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت رسانی کشور، بیان کرد: سیستم توزیع بنزین در کشور شامل سه بخش است. بخش اول پالایشگاه که بنزین را تولید می کند. قسمت دوم جایگاه ها هستند و قسمت سوم نیز نازل ها می باشند. همه این موارد توسط یک مغز متفکر برنامه ریزی می شود. مثلا هر نازل یک کدشناسایی دارد که با آن به سیستم مرکزی وصل است.پمپ بنزین نیز خودش به این سیستم مرکزی وصل است.

 وی در ادامه اظهار کرد: نرم افزاری که این توزیع را کنترل می کند به صورت کشوری بوده و در یکجا متمرکز است. فلذا زمانی که مورد حمله سایبری قرار گرفت کل کشور دچار مشکل شد. ما باید در توزیع کشوری بنزین یک بازنگری جدی داشته باشیم. در این سیستم وقتی که یک نقطه مورد حمله قرار می گیرد، همه جا آسیب می بیند.

نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: باید پدافند غیرعامل چندجا را تعبیه کند تا زمانی که یک نقطه مورد حمله قرار گرفت، مدیریت از جاهای دیگر صورت بگیرد. ممکن کارشناسان بررسی کنند و به این نتیجه برسند که این سیستم منطقه ای یا شهرستانی یا استانی باشد. هم کمیسیون انرژی مجلس و هم دولت در حال پیگیری است تا مدل توزیع تغییر کند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما حواشی که به  دنبال این حمله سایبری به آن دامن زده می شود اصلا صحت ندارد. ما اصلا کمبود بنزین در کشور نداریم اما شاهد هستیم که به دروغ در حال القاء به جامعه هستند که ما با کمبود بنزین مواجه بوده و به دنبال افزایش قیمت هستیم که پشت این ماجرا نیز اسرائیلی‌ها هستند.

وی افزود: دشمنان در حال گسترش تفکر کمبود بنزین در کشور به دلیل صادرات بنزین به حزب الله و حماس هستند در حالی که این مسئله دروغ محض است. اولا که ما اصلا کمبود نداریم و دوما به آنها دائمی صادر نمی کنیم. هر موقع مازاد داشتیم نه تنها به حزب الله و حماس بلکه به کشورهای دیگر نیز صادر کردیم. این عقلانی است کشور محصول مازاد خود را صادر کند. نباید کار درست را با فضاسازی رسانه‌ای غلط جلوه داد.

 افشاگری نماینده مجلس از پشت پرده ماجرای افزایش قیمت سوخت/ کمبود بنزین نداریم

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید