اعتراف سنگین بایدن در دیدارش با امانوئل مکرون

کدخبر: ۴۵۰۸۳۳
رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای فرانسوی خود بعد از بحران قرارداد زیردریایی استرالیا به بی‌درایتی درخصوص این قرارداد اعتراف کرد.
اعتراف سنگین بایدن در دیدارش با  امانوئل مکرون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  بایدن همچنین اعلام کرد که فروش زیردریایی‌ها طبق توافق آکوس به استرالیا یک حرکت "ناآزموده" بود.

 شبکه سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد، اظهارات بایدن نشان دهنده اعتراف به انجام یک اشتباه در سیاست خارجی به عنوان شخصی است که سال‌ها در این حوزه تجربه دارد.
انگلیس، استرالیا و آمریکا ماه گذشته ایجاد یک همکاری مشترک بین خود را اعلام کردند که شامل کمک به استرالیا برای فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به این کشور بود. اما فرانسه گفت که این توافق بدون اطلاع پاریس انجام شده و قرارداد موجود برای فروش زیر دریایی به استرالیا به ارزش میلیاردها دلار را به خطر انداخته است.
این اتفاق اختلاف را به حدی رساند که فرانسه موقتا سفیر خود از آمریکا را فراخواند و حتی بایدن در جریان اینکه مقامات فرانسوی تا چه حد از این موضوع عصبانی شدند، قرار گرفت.
دیدار دوجانبه رهبران آمریکا و فرانسه در حالی است که دو کشور به زودی در نشست گروه ۲۰ در رم و متعاقب آن نشست اقلیمی سازمان ملل در گلاسگو حضور خواهند یافت.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر گفت که انتظار دارد این دیدار سازنده باشد و بایدن و مکرون در مورد مسائلی از مبارزه با تروریسم گرفته تا رقابت بر سر رسیدن به قدرت بزرگ اقتصادی، تجاری و فناوری در جهان گفت و گو کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید