انفجار در آزادراه تهران - شمال

کدخبر: ۴۵۰۸۹۲
طی روزهای گذشته منطقه یک آزادراه تهران-شمال برای انجام عملیات پاکسازی و ایمن‌سازی مسدود شد.
انفجار در آزادراه تهران - شمال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال اعلام کرد: در عملیات پاکسازی منطقه یک آزادراه تهران-شمال صخره ۵۰۰۰ تنی را که در بالای تونل شماره یازده در حال جدا شدن بود با سه مرحله انفجار کاملا از بین بردیم و در روزهای آتی هم این محور بازگشایی خواهد شد.

طی روزهای گذشته منطقه یک آزادراه تهران-شمال برای انجام عملیات پاکسازی و ایمن‌سازی مسدود شد. سعید شاهسواری- مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال- در این باره به ایسنا گفت: از آنجا که بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال بر اساس قرارداد منعقد شده بین بنیاد مستضعفان و دولت به مدت ده سال بر عهده شرکت آزادراه تهران – شمال است دائما این محور را رصد می‌کنیم و با توجه به سازه‌هایی که در مسیر وجود دارد نباید اجازه دهیم که هیچ تهدیدی متوجه مسافران شود.

وی افزود: یکی از نکاتی که در پایش‌های ادواری به آن برخورد کردیم این بود که صخره سنگی (بولدر) در منطقه جنوبی تونل شماره ۱۱ مشاهده شد و احساس کردیم که شکافی بین آن و دیگر صخره‌ها ایجاد شده است. نهایتا اواسط تابستان بود که به این نتیجه رسیدیم این بولدر خطر جدا شدن دارد و باید پایدارسازی آن را انجام دهیم.

جزییات انفجار در آزادراه تهران - شمال

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال ادامه داد: تثبیت این صخره با توجه به ابعاد و وزن ۵۰۰۰ تنی‌اش امکان پذیر نبود بنابراین بر اساس اجماعی صورت گرفته بین پیمانکاران به این نتیجه رسیدیم که این صخره بزرگ باید به تکه سنگ و قطعات کوچکتری تبدیل و از این مسیر برداشته شود اما مخاطراتی در این زمینه وجود داشت و درباره آن نیز بحث و بررسی‌های فراوانی انجام دادیم.

شاهسواری گفت: برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سازه‌های آزادراه و و جاده و باغ‌های پایین دست این منطقه از آزادراه انفجار را در سه مرحله و به صورت کنترل شده انجام دادیم و پنجشنبه هفته گذشته آخرین مرحله از انفجار را با موفقیت و بدون خسارت انجام دادیم البته برای جلوگیری از بروز خسارت به آزادراه و سازه‌های آن روی رو سازی آن را با خاک نرم قطور پوشاندیم سازه‌های حائلی را نیز برای جلوگیری سقوط تکه‌های خرد شده صخره در پایین دست تعبیه کردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید