فوری؛ مقصران حادثه ریزش مدرسه در علی‌آبادکتول بازداشت شدند

کدخبر: ۴۵۱۰۴۷
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تعدادی از دانش آموزان مرخص شده و باقی دانش‌آموزان و کادر آموزشی تا پایان امشب مرخص خواهند شد.
فوری؛ مقصران حادثه ریزش مدرسه در علی‌آبادکتول بازداشت شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، صبح امروز ساختمان دبستان دخترانه غیردولتی فرشتگان شهرستان علی‌آبادکتول بر اثر گودبرداری غیراصولی و غیرمجاز در مجاورت این مدرسه دچار ریزش و تخریب شد که در پی آن غریب به ۱۵ دانش آموز و کادر آموزشی مدرسه دچار مصدومیت شده که با تلاش هلال احمر از زیر آوار رهاسازی و توسط آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص وضعیت مصدومان اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان مرخص شده و باقی دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدرسه به گفته مسوولان بیمارستان، تا پایان امشب مرخص خواهند شد.

احسان گوهری‌راد تصریح کرد: این مدرسه ۲۴ سال قدمت ساخت داشته و در فروردین ماه امسال مجوزهای استحکام بنا را از اداره‌کل نوسازی مدارس و شرکت ذیصلاح اخذ کرده بوده است.

*متاسفانه گودبرداری که در مجاورت ساختمان انجام شده فاقد هرگونه مجوز لازم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بود

دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص تعیین مقصر و جزئیات قانونی این حادثه گفت: متاسفانه گودبرداری که در مجاورت ساختمان انجام شده فاقد هر گونه مجوز لازم از شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده و این گودبرداری غیرمجاز بوده است.

حسینعلی ایزد بیان کرد: برای این گودبرداری غیرقانونی چندین مرحله تذکر و اخطار صادر شده بوده که کافی نبوده و انتظار می‌رفت شهرداری برای این عمل غیرقانونی که نظارت ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها بر عهده شهرداری‌ها است، با اخذ دستور قضایی مانع ادامه عملیات ساختمانی می‌شد.

وی اضافه کرد: این حادثه خوشبختانه فوتی نداشت اما به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست و با پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده تعدادی از مقصران حادثه بازداشت شده تا روند تحقیقات تکمیل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی